zaterdag 23 februari 2019

Omgeving Ekkergem kerk

Rond de oude kerk van Ekkergem in de uiterste westzijde van Gent net binnen de 16de-eeuwse stadsomwalling zijn nog een aantal interessante bouwsels behouden : de pastorij (vernieuwbouw uit het begin van de 20ste eeuw door de zelfde architect die het laatst de kerk restaureerde: Modest de Noyette) temidden van wat rest van de oude huisvesting uit de 19de eeuw (beluiken). De herberg  ‘Dikke Boom’, een gelijkgrondse oude hoeve, herinnert nog aan het vroegere landelijke karakter van de wijk...
De foto's die ik er nam kan je hier (klik) bekijken en voor daarna een heel fijn weekend gewenst!

14 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Deze rond de kerk hebben jullie stadswandeling gemaakt. Wat ziet daar indrukwekkend uit om verhaal vertellen aan de mensen. Sommige gebouwen ziet oud uit. Maar je hebt wel prachtig foto's kunnen maken Gerda. Het was klein kerkje om te zien op de foto. Boeiend! Fijn weekend.

Lutje zei

leuk in eigen streek, en meestal is dat wel zo
voor mij lijkt het ver, maar kortbij zijn er leuke plekjes te bezichtigen..Ik wens je een fijn weekend en hier een @->- voor U.

John zei

Goeiemorgen Gerda,

Een oude pastorij tussen nog oudere huisvesting. IK vind het mooi en de foto's die je er van nam en hier plaatsen zijn even mooi als het gebied dat jullie bezochten. HEt is lekker in de buurt. Zelfs voor mij. Ik zit daar in drie kwartier.

ot: fijn dat alle gegevens weer onthouden worden. Dat scheelt voor jou wer een berg typen.

Fijn w-end.

Lies zei

Ook mooie details.
Lie(f)s.

Catherine Boone zei

Ekkergem kerk behoort tot een van de mooiste kerken en parochies van de stad Gent. Tijdens mijn middelbare schooljaren heb ik deze wel eens voorbij gewandeld maar nooit van dichtbij gezien.

Suske. zei

Knappe fotoreportage alweer. Een streek die ik helemaal niet ken.
Mooie foto's heb je er genomen en hier geplaatst waarvoor dank.

klaproos zei

prachtige serie Gerda, wauw wat een mooi gebouw, en die gevelstenen en kopjes, daar hou ik wel van,
superreportage alweer gerda, jij hebt daar goeie feeling voor,

heb het fijn dit weekend lieve schat,
geniet je ook zo van dat het langer licht is ?
xxx

Marjolijn. zei

Mooie plaatjes...!
En zag ik het nu goed, zijn jullie zomaar het terrasje voorbij gelopen..... :-)
Fijn weekend meis.

Haba zei

Weer een interessant log Gerda, zo kom ik nog eens dingen te weten die nieuw voor me zijn. Ik heb vandaag een poos met mijn nieuwe blog bezig geweest en ik geloof dat het zo te bereiken is voor de contacten van mijn oude blog. Tja volgende maand stopt Punt met de blogjes dus daarom ben ik nu al aan de gang gegaan om te verhuizen ik hoop dat het zo goed is gegaan en dat je ook de paarse versie te zien krijgt als je op mijn nieuwe blog komt.

Haba zei

Goede morgen Gerda, een fijne zondag gewenst.

Yova zei

Goedemiddag Gerda,

Dank je wel voor prachtig foto. Daar worden vrolijk van mooie stokstaartjes. Prachtig beesten. Fijne zonnige dag gewenst. xxx

Marlou zei

Goedemorgen Gerda!

Inmiddels is het schitterend weekend al weer voorbij.
Wat een heerlijke tijd nu het weer wat lichter aan het worden is.
Ik heb de foto’s van Ekkergem bekeken...
leuk, dat jullie zo’n fijne groep hebben waar je steeds mee op stap gaat.
Lijkt me echt inspirerend...

Groetjes!
Marlou

Haba zei

Goede morgen Gerda, ik kom je even een heel fijne maandag toewensen.

willyduvel zei

Mooi en onbekend voor mij tot nu Bedankt voor de rondleiding