donderdag 21 februari 2019

GVSALM Thematocht Ekkergem september 2018

Op de binnenkoer van het voormalig Klooster van Deinze (beschermd als monument en nu onderdeel van het Algemeen Politiecentrum Gent aan de Schepen Andrieslaan) naast de bekende kerk van Ekkergem, werd een uitgebreide inleiding gegeven over onze themawandeling met de GVSALM (klik) door deze minder bekende Gentse wijk - zowel wat de historische expansie aangaat als over het archeologisch onderzoek dat er tot op heden verricht is... De opkomst aan belangstellenden was zoals steeds groot... De foto's die ik er nam kan je hier (klik) bekijken.

12 opmerkingen:

Lutje zei

zo leuk en dicht in de buurt, de binnenkoer is mooi.
die themawandeling wil ik ook wel zien
Een @->- voor jou.

John zei

Goeiemorgen Gerda,

Een berg mensen die ik niet ken zijn er te zien. Maar het gaat natuurlijk om het klosster en daar heb je toch een paar mooie foto's van neergezet.
Ik dacht eerst dat die vrouw een lolly vasthad maar het is een klein microfoontje :D

Ik wens je een erg fijne dag.

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Het was interessante uitleg van deze meneer aan de mensen uitleggen. Het was in de buurt hele uitleg geweest. Allemaal historisch expansie. Het was grote belangstelling geweest. Vraag me af wat Guido in handen had. Soort zender? Of anders uitproberen. Mooie foto's heb je gemaakt Gerda. Gelukkig hadden jullie goed weer gehad. Fijne dag gewenst.

Lies zei

Veel geïnteresseerden !
Lie(f)s.

Marjolijn. zei

Leuk dat de opkomst zo groot is, fijn dat het zonnetje er ook bij was...!

klaproos zei

mooi gerda,
met veel aandachtige mensen,
dan heb je zo'n speaker ws ook wel nodig hé.
heerlijk je tochten kunnen weer aanvangen als je beter bent

Suske. zei

Zo leer ik weer een plaats kennen waar ik nog nooit over gehoord had.
Je weet ons steeds weer te verrassen met je reportages Gerda.

Marlou zei

Goedemorgen lieve Gerda,

wat doen jullie toch leuke dingen, zoals dit uitstapje.
Gent is groter dan je denkt en deze minder bekende wijk is de moeite waard om eens te gaan bezoeken.
En daarna een kopje koffie bij G+G!

Liefs en prettig weekend, Marlou

.

willyduvel zei

Blijkbaar is er ook veel gepraat niet enkel gekeken Gerda Grts

Haba zei

Goede middag Gerda, weer een leuke dag gehad zo te zien met interessante architectuur.
Ik wens je nog een fijn vervolg van deze vrijdag.

Haba zei

Goede morgen Gerda, een fijn weekend gewenst.

Terrebel zei

Guido doet het fantastisch als luidsprekerpaal, lieve Gerda. De foto van die eenzame fiets-met-mandje intrigeert mij.