zaterdag 17 november 2018

Lee Lee Nam

Met deze bewerking die ik maakte van de schitterende videokunst door Lee Lee Nam (klik) stuur ik jullie het weekend in.
Deze Zuid-Koreaanse kunstenaar noemt zichzelf een 'new media artist'. En dat komt er in veel gevallen op neer dat Lee Lee Nam vertrekt van beroemde, iconische kunstwerken, en dat hij daar via videokunst soms heel onverwachte elementen aan toevoegt. Zo gebruikt hij de Mona Lisa van Leonardo Da Vinci als uitgangspunt maar laat hij die via videokunst 'sterven' onder een explosie van honderden kleurrijke bloemen. Ook met Nighthwaks het schilderij waarin de Amerikaanse kunstenaar Edward Hopper de eenzaamheid in New York symboliseert, doet hij zijn ding door het tafereel in te werken in een modern stadsdeel. 
Lee Lee Nam wil nooit kopiëren, maar behoudt het origineel, en voegt er iets aan toe.

Nog één vraagje: het was zo stil op mijn blog gisteren (klik), zou het kunnen zijn dat sommigen er niet op geraakten? Hoe dan ook: een prettig weekend allemaal!

13 opmerkingen:

John zei

Goedemorgen Gerda,

Wat een geweldige bewerking maakte je. Lee Lee is een geweldig kunstenaar en ik vind het echt leuk om te zien hoe je zijn werk eert met deze door jou gemaakte afbeelding. Mooi in zwart/wit.
Ik zag je blog niet eerder staan dan nu net. HEel vreemd. HEt is zeker geen opzet van mijn kant en dacht dat het toch een beetje aan mij lag. Nu ik je vraag hierover zie denk ik dat het toch ergens anders lag.
Ik heb iig net gereageerd :)

en nu, een hele fijne zaterdag.

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Wat heb je schitterend gedaan met deze foto met bewerking. Heel mooi Gerda. Lee Lee is zeker prachtig kunstenaar om te zien. IK heb in je linkje bekeken.Daar zitten ook mooie erbij. Knappe werkje hebben gedaan. Je ziet zoveel verschillende foto's erbij ook mooi vinden. Maar jou foto is werkelijk mooi geworden Gerda. Ik wens jou mooie weekend toe!

Lutje zei

De foto is een mooie bewerking, en met je uitleg erbij klopt het plaatje helemaal, want zo ver zou ik uit mezelf niet nagedacht hebben.
Ik dacht gewoon een oudere foto uit de jaren.....?
.Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.

Haba zei

Goede morgen Gerda mooi, ik had nog nooit van deze kunstenaar gehoord.
Ik wens je een fijne zaterdag toe.

klaproos zei

een prachtige bewerking heb j e gemaakt gerda,
en met je uitleg erbij is het, het proberen waard,

het zijn rustige tijden in weblogland hé, op mijn blog kunnen mensen niet reageren, en ik heb wel naar blogger geschreven maar tot nu toe geen succesvolle oplossing gekregen, jammer want de reacties maken wel een stuk lol uit van bloggen hé :-)

desalnietemin, Gerda, wens ik jou een heerlijk weekend toe,
handschoenen aan want koning winter heeft je in de staart gebeten :-)
xxx

Walter zei

Lieve Gerda, je hebt het over 'gisteren' hier...maar gisteren was er geen blogje!
Maar net zoals Klaproos zegt, soms lukt het reageren niet...
Zelf hoorde ik dat ook van iemand die mij zelfs per e-mail op de hoogte stelde!
En als je graag ziet hoeveel mensen jouw blog bezoeken kan je dat gewoon via google analytics zien!

Een warme groet van een blogger met koude voeten. :-))

Kay ♥ zei

Ik geraak hier perfect naar binnen (al moet ik soms wel hollen ;-))

Van deze kunstenaar wist ik niets, maar ik leer het allemaal graag kennen.
Fijn weekend en tot later ♥

Lies zei

Knap gedaan !
Lie(f)s.

francky spruytte zei

Leuk om deze artiest te leren kennen.
Gisteren was ik er niet, maar ik haal mijn schade in.

Morgaine zei

Wauw wat maakt Lee Lee mooie werken, en jouw bewerking is ook schitterend, hoe kan het nou, dat ik gister niet langs ben geweest, nou ja, ben er nu, nog een hele fijne zondag Gerda!

x

willyduvel zei

Heel mooi Gerda Voortdoen !

Mijnnikonenik zei

Iedereen in slaap gevallen Gerda... Prachtige bewerking, moet die kunstenaar dringend eens googelen, een gat in mijn cultuur vrees ik. Bedankt voor het delen!

pieterbie zei

Zijn ding met Nighthawks zou ik wel nog een keer willen zien.
Ga er eens naar op zoek moeten.
Merci voor de tip.