zaterdag 3 november 2018

2. Viering Willem I 20 oktober 2018: de sprekers

Op de Reep in Gent is een bronzen standbeeld geïnstalleerd van Koning Willem I dat op 20 oktober officieel onthuld werd.
De sprekers waren schepen Filip Watteeuw, Ere-gouverneur Herman Balthazar, prof.em. Alexander Karel Evrard, met een groet vanwege de naburige scholen. Het Nederlandse Koningshuis werd vertegenwoordigt door de waarnemende ambassadrice van Nederland.
De presentatie van het feestelijk gebeuren lag in de handen van Stijn Brouns. En de reportage van Leflamand en mij kan je hier (klik bekijken. Fijn weekend allemaal!

15 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Er waren sprekers geweest. Ging over de standbeeld van koning Willem 1. Er werd daar brons neergezet. Het was feestelijk geweest. Er was daar lange gesprek geweest zo te zien op de foto's. Mooie foto's. Fijn weekend.
P:Bedankt ervoor lieve woorden.

John zei

Goeiemorgen Gerda,

Hoe ik over Willem 1 denk liet ik vorige week al doorschemeren xD Daar is nog niets aan veranderd vrees ik. Leuk feestje natuurlijk als je de monarchie op handen draagt, en als je kinderen in dit systeem wilt blijven opvoeden.
De foto's zijn knap genomen maar geen idee wie dat allemaal zijn. :)

Ik wens je een fijne zaterdag. De zon schijnt hier over de rand van de polder.

Lutje zei

sprekers waren er genoeg, jong en oud, maar ik ken alleen de burgemeester.
En de foto's zijn goed, zo kun je een sfeertje fantaseren
Ik wens je een fijn weekend en hier is een
@->- voor jou.

Morgaine zei

Mag ik even zeggen? Dat ondanks dat het mij weinig zegt de foto's een knap staaltje zijn?

Wat een prachtige hoofden zie ik, portretten, waar ik bijna kan horen wat ze zeggen of doen.... Geweldig!

Ik wens jullie ook een heel fijn weekend toe!

X

willy zei

heel wat bekende gezichten Gerda

en dat beeld van Willem I heb ik inmiddels ook al gezien

prettige dag

Marjolijn. zei

Mooi feestje... en foto's..!
Fijn weekend meis.

Suske. zei

De meeste mensen op de foto's ken ik niet, maar toch mooi om hen bezig te zien.
Groetjes.

Lies zei

Veel volk op de been... !
Lie(f)s.

Fokko zei

Hoi Gerda,
Ik kom zomaar weer eens langshoppen.
Leuk om te zien dat je nog aan het bloggen bent!
Groeten, Fokko (vroeger Fokkio ;-) )
Je hoeft niet te reageren, ik kwam gewoon even langs.

Morgaine zei

Ah ik ben te vroeg of er komt er vandaag geen bijtank dag? ;-)

Hoe dan ook, ik kom jullie een fijne zondag toe wensen, met heel veel zon!

X

Haba zei

Goede morgen Gerda een heel fijne zondagt gewenst.

pieterbie zei

Wat een mooie beelden hebben jullie van dit gebeuren gemaakt!
Je bent er als het ware bij.

gerdaYD zei

OT Fokko. Ik ben wel degelijk naar je schitterend blog gaan piepen maar vond niet hoe ik op je diverse items moest reageren. Maak je me even wegwijs?

Kay ♥ zei

Een nieuwtje , een weetje, een foto = kennis van zaken ;-)

klaproos zei


Goeiemorgen gerda,
ik moest lachen want als je heen en weer scrolt dan zien die hoofden er best grappig uit :-)
xxx