maandag 17 september 2018

Triest...

Er is net als van de bovenstaande paddenstoel waarvan ik een bewerking maakte, een flink deel uit mijn blog verdwenen.
Alsjeblieft lieve blogvrienden, ik geef jullie even het volgende mee, lees het aandachtig!
In de reacties op de Zondag: bij-tank-dag (klik) stond een raar bericht over 'hacking' Toen ik dit wilde verwijderen zijn alle reacties van jullie tot 1 september verdwenen. Waarschijnlijk zat in dat bericht iets waardoor dat mogelijk werd. 
Wie toch nog wil reageren op één of alle logjes die ik van toen af plaatste is meer dan welkom en alvast hartelijk dank! En voor daarna een heel fijne week gewenst...

19 opmerkingen:

Lutje zei

bedankt voor de waarschuwing want ik heb ook blogspot
Een bosje @->-- voor jou

Walter zei

Jeetje Gerda, we moeten dus echt oppassen met hoe we met reacties omgaan! Dank je voor deze waarschuwing....

Haba zei

Goede morgen Gerda, wat vervelend is dat zeg, maar gelukkig is je blog zelf er nog wel. Mooie foto van die vliegenzwam, er is vast een beestje helemaal high geworden aan de gaten te zien.
Fijne maandag gewenst.

John zei

Goeiemorgen Gerda,

Oei, dat is nogal wat. Hoe is het mogelijk?? Mijn advies is ook nooit op linkjes te klikken. Op mijn blog gaan zelfs alle reacties met een linkje er in eerst in moderatie. Vreemde berichten kan ik zo zelf onderscheiden van jullie webbies.

Alsnog een fijne dag

Tine de Jong zei

Dat is de reden dat ik eerst reacties goedkeur en niet hen zomaar zet. Want heb al vaak meegemaakt dat mensen die reageren niet altijd goede zij hebben.
Wij hebben Catherine en ik apart of die van ons samen zo ingesteld bij instellingen. Want soms ontvangen wij zowel Catherine als ik ook op onze gezamenlijke blog ook van die rare berichten. We openen hen DUS niet en verwijder deze dan gelijk. Dan sluiten we alles af. Doen apart dan ook samen weer gelijk cc cleaner en dan ook malwarebytes = een (gratis programma) weer die alles gaat verwijderen. Onze virusscan (hebben beiden Eset) gebruiken wij ook als we een reactie gaan goedkeuren. Vertrouwen we het niet dan verwijderen we dit. Zowel op onze gezamenlijke website of die van ons apart. Starten dan weer op en doen we hetzelfde weer herhalen alvorens we weer op starten. Want ik weet Gerda dat niet alle reacties goed zijn. Is maar een tip voor jou. Niet elk mens is helaas een gezonde paddenstoel. Net als dat bloemen soms ook giftig wezen. Deze vergelijking had ik geschreven op de natuursite: De Mens en natuur en dat zegt al veel.

John zei

@Tine,
Wel een beetje overdreven om Ccleaner, Mawarebytes, en Esset te gebruiken als je reacties goedkeurt. Totaal niet logisch ook, omdat alle 3 de programma's totaal geen invloed hebben op wat je in de admin van je blog doet. Deze werken allen voor je pc en eventueel als je op websites komt die niet te vertrouwen zijn. Ccleaner is voor het schoonhouden van je pc als zou je daar beter de in windows ingebouwde tool voor gebruiken.
Het is erg simpel. Je zorgt gewoon dat reacties die een URL bevatten worden tegengehouden. Die modereer je later dan.

willy zei

vreemd is dat Gerda...

op het net kan men niet voorzichtig genoeg zijn, en toch weten ze je nog te vinden

bedankt voor de waarschuwing

groeten

Suske. zei

Ongelooflijk dat zoiets kan.
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn op het internet.

Lies zei

Triestig, Gerda...
Lie(f)s.

fotorantje zei

wat erg Gerda
wie heeft daar nu wat aan om een blog te hacken

Haba zei

Goede morgen Gerda, een fijne dinsdag gewenst.

pieterbie zei

Pfft, wat erg, zeg!
Wordpress gaat dergelijke posts met links automatisch voor moderatie vlaggen en ik krijg daar dan een mail over. Ik ga nooit op iets klikken, ik verwijder die dan gewoon.
Maar bedankt voor de waarschuwing, het houdt ons wakker.

klaproos zei

goh gerda, dat is vreselijk balen voor je, bah,
wat vinden mensen er nou aan om iemand zó lastig te vallen hé, ik zal het niet begrijpen zeg...

dikke knuffel voor jou

willyduvel zei

Een gewaarschuwd iemand is véél waard Gerda Danke he Grts

Marjolijn. zei

Dat is balen, maar gelukkig zijn je blogs wel blijven staan.
Fijne avond meis.

gilbert torfs zei

Dag Gerda bij mij zijn ook al mijn recatie verdwenen
nog en fijne avond

Yova zei

Hallo Gerda,

Wat erg toen gebeurt is geweest. Echt zonde van vele reacties. Nou ben je kwijt.Gelukkig staat je foto nog. Hopelijk blijft wel goed voor komende blogjes. Fijne dag verder.Foto van deze paddenstoel heeft hap eruit. Mooie foto.

Terrebel zei

Hoe vervelend ook dat dat gebeurd is, als dat het ergste is dat je kan overkomen ben je een gelukkig mens, lieve Gerda. Had ooit ook een andere commentaar mogelijkheid maar toen het bedrijf er achter failliet ging was ik ook alle commentaren kwijt. Gelukkig lees ik zelden de oude commentaren op oude stukjes. Maar het blijft natuurlijk vervelend.

Catherine Boone zei

Wat naar voor jou. Ik blijf jou verder lezen wat jij allemaal deelt. Het is wel zo dat Blogspot het maximum aantal reacties heeft ingesteld: 1000 reacties. Als jij een nieuwe plaatst als 1001ste, wordt de 1ste verwijderd.