dinsdag 21 mei 2013

Miami: Drexel Ave & Espanola Way


Zeg maar néé, dan krijg je er twee *wink, big smile*. Nu ja, het zijn dan ook slechts kleine albums die van Drexel Ave (klik) en Espanola Way (klik), dus daar ben je vlug doorheen! Maar door die lekkere grote ijscoupe die ze daar serveerden was ik echter niet zo een, twee, drie heen.... *wink, big smile*. 
Vandaag gaan we duimen voor Albert (klik), Han (klik) en Marjolijn (klik) die naar het ziekenhuis zijn.

maandag 20 mei 2013

Miami: Convention-Center-Drive


Jullie mogen er deze week ook zo bij gaan liggen met al die nattigheid die voorspeld wordt webbies, jammer genoeg niet in het botanisch park (klik) aan Convention Center Drive *wink, big smile*. Nu ja troost je...  die dag dat wij er waren had het ook wat geregend, dat zie je wel aan het blinkend wegdek.

zondag 19 mei 2013

Zondag: bij-tank-dag



Toen zongen ze met de moed der wanhoop: “We’re Going Over The Top!” – vrij vertaald: “We Gaan Er Voor!”. Maar uit de loopgraven gejaagd worden is nog iets anders dan voor een nieuwe zondag gaan... Laten we dus allen gedenken die dachten de toekomst beter te maken - “Nooit meer oorlog!”...

zaterdag 18 mei 2013

Miami: Collins Park


Hihi, maar dit album (klik) wel! Dit is geen fotosoep lieve webbies maar een opschrift op de nieuwe vleugel van het museum in Miami Beach. En wat die grote albums betreft heb ik te kiezen tot nog in de eeuwigheid door te gaan met logjes van foto's die ik daar nam en straks dood ben vooraleer ik die van Engeland kan publiceren of er meteen maar een heleboel per keer door te sluizen *wink, big smile*. Tenslotte zijn jullie niet verplicht om op de link te klikken hé. Wat jullie wél verplicht zijn te doen is er een mooi pinksterweekend van te maken, ook al zal de zon wellicht weer verstek laten gaan...

vrijdag 17 mei 2013

Andere spijs doet eten!


Omdat ik jullie eventjes niet wil vervelen met logjes over Miami, te lange albums en die eeuwige foto's van zon en blauwe luchten of Art Deco gebouwen, trakteer ik jullie vandaag op een snufje cultuur van een ander kaliber, en wat voor eentje... Ga maar eens piepen op het nieuwe blog van mijn Leflamand!


NIEUWE GRIFFELS – SCHONE LEIEN...
HET FENOMEEN RINGWALBURG IN NW EUROPA – NU OOK IN GENT?

Recent archeologisch bodemonderzoek leidt tot gewijzigde inzichten over de ontstaansgeschiedenis van sommige van onze oudste Europese steden: oude vondsten en recente opzoekingen in Noordfranse, Vlaamse, Nederlandse en Duitse steden schudden de traditionele geschiedschrijving duchtig door elkaar... Steeds meer (pre)stedelijke structuren opklimmend tot de 9de of 10de eeuw, wijzen zich uit als zijnde van het type ‘ringwalburg’ - Frankische (Karolingische), Saksische, Slavische en Scandinavische types, waarbij wederzijdse beïnvloeding niet blijkt uit te sluiten.
Deze en vele andere argumenten bieden ook voor het ontstaan van de Gentse ‘Kuip’ een nieuwe hypothese aan. Sterke argumenten na het herlezen van oude teksten, aanwijzingen op het terrein, perceelsgrenzen (zowel concentrische als radiale) en littekens in het oude kadaster, parallellen met recente archeologische vaststellingen elders, spreken immers ook voor een Gentse rondburg - het tot op heden 'zoekgeraakte' Novum Castellum ofte Arx Imperialis...? 
Vervolg op mijn kersverse blog (klik) (...en zeggen dat men het nog maar pas eens was over een oudste ‘hoefijzervormige’ stadsomwalling - sommige Gentse archeologen en historici zullen niet tevreden zijn...)

donderdag 16 mei 2013

Miami: Collins-Ave-North-Beach


Ik vraag me af wie die IJzeren Sushi wel mag zijn, is ze zo iets als Margret Thatcher was *wink, big smile*? Het antwoord vind je in dit album (klik)! Nee hoor, een grapje, ik heb haar daar in elk geval niet gezien... Velen van jullie ook niet gisteren hé, hoe komt het? Gaat mijn blog vervelen dan? Gelukkig zijn er nog mijn doordrijvers die hier elke keer weer fijne reacties achterlaten. Daar doe ik het voor zie!

woensdag 15 mei 2013

Ik ben het beu!

foto: leflamand

Talk to the hand ('cause the face ain't listening any more) ofte vrij vertaald: spreek tot de hand want het hoofd luistert niet meer. Toch niet naar jullie wekelijkse uitvluchten om weer maar eens de matras niet te keren! *wink, big smile*