maandag 11 maart 2019

Een regelrechte ramp

Tja, het is voor ons, maar vooral voor het stukje natuur dat we zo haar gang lieten gaan en hebben gekoesterd, een ramp! Enkele dagen geleden hadden we de haag nog mooi laten kortwieken toen we hier gisteren een zware storm over ons heen kregen met windstoten tot 120 km per uur waarbij een zestal bomen bij ons en twee van de buren die op onze grond vielen, zijn gesneuveld.
De tuinman zal moeten komen, dat wordt een flinke deuk in onze portemonnee, helaas.
Maar het ergste vonden we wel dat het nest die de eksters zo mooi aan het bouwen waren, ook ten prooi van het natuurgeweld is gevallen...
De foto's die slechts een minieme impressie geven over de ravage kan je hier (klik) bekijken.

17 opmerkingen:

John zei

Goeiemorgen Gerda,

Ja dat is niet echt fijn. Hier ook schade gister en vanmorgen zag ik dat de dakbedekking die de dakdekker een poos terug gelegd heeft is los gekomen. Die dakdekker moet dus ook terug komen. Ik ben gisteravond al bezig geweest met herstellen van schade en vandaag nog even verder. Ik ben weer van de straat.

Fijne dag.

Haba zei

Nou dat is een ravage geworden zo te zien. Hier is er niets omver gegaan in de tuin, gelukkig niet want een omgewaaide boom geeft veel kans op grote schade. Ook mijn dakpannen liggen nog allemaal waar ze thuishoren, netjes op het dak.

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Wat een ramp dat zoveel bomen omgevallen zijn. Dat is zeker niet best met deze storm. Bij ons schutting op de balkon is ook los gegaan. We moest gisteren vast maken. Ging moeizaam. Meteen Ferry jas gescheurd. Gelijk gemaakt. Pfff... Jou foto's zie duidelijk goed zoveel bomen erom geknakt. Tuin en brandweerlieden hebben maar druk mee om kleiner te zagen. Toch mooie foto's kunnen maken uit de ramp.
Fijne week Gerda.

klaproos zei

ontzettend jammer hé Gerda, dit soort stormen komen onverwacht en richten een boel schade aan,
ik hoop tóch dat je verzekering dit wil betalen,

dikke knuffel
xxx

willy zei

wat een ravage Gerda...

hopelijk kan de verzekering er jullie voor vergoeden...

hier ook veel schade bij de buren, maar zelf heb ik er gelukkig geen

groeten op deze winderige dag

Marjolijn. zei

Ja, het ging gisteren flink te keer, overal flink wat schade. De verzekeringsmaatschappijen hebben het erg druk vandaag.
Bij jullie moet er ook veel geruimd worden, gelukkig is de haag netjes gekortwiekt.

Suske. zei

Die storm van gisteren heeft heel wat schade veroorzaakt.
Nu hopen dat de storm weg is.
De verzekeringen zullen hopelijk tussenkomen.
Groetjes.

Lies zei

Ravage, Gerda, altijd erg.
Lie(f)s.

Haba zei

Goede morgen Gerda, met wat goede wil zijn de opruimwerkzaamheden al in volle gang. Ik wens je een fijne dinsdag toe.

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Hopelijk is nu opgelost met bomen opruimen. Ik vind zo erg allemaal. Natuur kunnen te keer gaan. Gerda ik wens jullie beide fijne dag.🌸🌸

Marlou zei

Oh lieve Gerda,

wat een vreselijke ravage.
Ik hoop, dat je dit op de stormschade kunt verhalen...
En die arme eksters... hun huis zomaar weg...

Sterkte!
Liefs van Marlou

.

Suske. zei

voor blue-bike fietsen heb je geen smartphone nodig. Alleen een abonnement die je via hun website of een fietspunt kunt bekomen.
Voor die steps heb je wel een smartphone nodig, maar daar heeft ons fietspunt niets mee te maken. Da's een privé initiatief in samenwerking met lokale besturen.

Haba zei

Goede morgen Gerda, een fijne woensdag gewenst.

willyduvel zei

Ondanks de mooie foto is dit niet zo prettig he Sterkte met het opruimen

Liesbethblogt zei

Wat een narigheid zeg ik hoop dat de eksters een ander huis kunnen vinden.

Tine de Jong zei

Hallo Gerda, Wat lang geleden maar hier ben ik weer en startte gelijk met de ravage wat storm weer had aangericht. Het ziet er niet zo mooi uit. Vele bomen zijn hier ook weer de dupe geworden en ook auto's en daken van huizen. Wel heel erg jammer dat de eksters hun woning in boom kwijt zijn.

pieterbie zei

De natuur is wreed.