zaterdag 23 maart 2019

5 Lang leve de muziek Disco

Lang leve de muziek!
Sint Pietersabdij Gent 5 oktober 2018 - 9 juni 2019

Disco is een dansmuziekgenre dat zijn oorsprong vindt in de discotheken. In het algemeen verwijst de term naar een specifieke muziekstijl die invloeden heeft uit de funk-, soul- en salsamuziek en naar de dansen die daarbij horen.
Luister, zing en quiz mee, vergaap je aan de stukken uit de privé-collecties van je favoriete idolen en herbeleef je jeugd. En of je nu fan bent van kleinkunst, schlagers, stevige rock of coole hip hop, iedereen beleeft in deze interactieve tentoonstelling zijn favoriete Nederlandstalige muziek.
En natuurlijk hoort hier weer wat muziek (klik) bij, nu van Michael van Engelen. Mijn foto's van deze afdeling in de tentoonstelling kan je hier (klik) bekijken. Fijn weekend allemaal!

9 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Muziek is zeker heel mooi om te luisteren. Vroeger was disco heel erg in. Discotheken is altijd wel gezellig. Zelf ben ik nooit van leven geweest. Mooie museum om te kijken. Je ziet wel eens bekende terug. Ik zie hele bekende jurkjes van k3. Toen was het leuk voor de kinderen. Wat nu hebben is wat minder geworden. Mooie foto's. Echt Vlaams was het vroeger. Ik heb je foto's en je muziek genoten. Fijn weekends.

Suske. zei

De dagen dat ik regelmatig in de lokale disco te vinden was ligt tientallen jaren achter mij. Leuk om die tijden nog eens te laten herleven.

Lies zei

Was nooit echt mijn ding, Gerda.
Lie(f)s.

willy zei

niet direct mijn ding Gerda

wel knappe foto's

groeten

Marjolijn. zei

Naar de disco niet vaak geweest, veel te veel herrie...!
fijn weekend.

Lutje zei

die kleedjes van K3 vindt ik er niet bij horen
en als ik terug denk aan die discotijd hadden we andere kleding aan
dit vindt ik dus minder op die tentoonstelling
Ik wens je een fijne zondag en hier is een @->- voor jou.

Haba zei

Goede morgen Gerda, ik herken er niet veel van, maar ja ik was ook geen discoganger. Ik wens je een fijne zondag toe.

willyduvel zei

Zelf was ik niet zo'n liefhebber ,maar het was een mooie tijd he Grts

Marlou zei

Ha die Gerda,

Helaas... ik ben nooit naar een disco geweest. Dat mocht ik niet en later vond ik het teveel herrie.
Mijn oortjes....
maar ik vind de uniek wel lekker, als het maar niet te hard staat.
Dus lekker thuis luisteren en een beetje dansen...

Niet in van die mooi pekleding, gewoon in mijn
huispak....

Groetjes!
Marlou