donderdag 21 maart 2019

4 Lang leve de muziek jaren 80

Lang leve de muziek!
Sint Pietersabdij Gent 5 oktober 2018 - 9 juni 2019

De jaren tachtig waren woelig met onder andere de mars tegen de kernraketten die op 23 oktober 1983  ruim een half miljoen mensen op de been bracht.
In die jaren ontwikkelden zich ook de rock en alternatieve muziek zich verder in België en Nederland, een aantal rockbandjes schoten als paddenstoelen uit de grond.

Hier hoort natuurlijk de muziek (klik) van Vuile Mong en zijn Vieze Gasten bij en mijn foto's ervan kan je hier (klik) bekijken.

14 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Toen de tijd was tegen kernraketten. Weet ik nog goed. Er waren zoveel mensen om demonstreren geweest. In die tijd was goede muziek geweest. Je hebt wel mooie foto's kunnen maken uit deze museum. Geeft mij jaren terug maar muziek te luisteren. Ik vind geweldig tijd. Rock was toen de tijd heel erg in België en Nederland. Toen was heel erg in. Iedereen vinden dit geweldig. Je ziet je foto's weer eens terug in oude tijd. Leuk! Fijne dag.

Lutje zei

de jaren 80, mijn favoriete liedjestijd, en vuile mong ken ik natuurlijk nog
Ik was wel gekker op de new-wave van die die tijd
Een @->- voor jou.

Tine de Jong zei

Jaren tachtig was die voor mij niet zo een leuk was en ik het liefst vergeet. Vuile mong? Totaal onbekend voor mij als Nederlandse. Maar je foto's waren weer erg mooi.

Marlou zei

Goedemorgen Gerda!

Haha... daar zaten weer een paar bekende rakkers tussen!
Leuk om te zien.
Urbanus...
En "Ben ik te min..."

Echt gaaf.

groetjes van Marlou

.

willy zei

Vuile Mong en zijn Vieze Gasten .. en hun bekendste lied Gerda

en die kernraketten, daar spreekt niemand nog van

prettige dag

Marjolijn. zei

Van Vuile Mong en de vieze gasten heb ik nog nooit gehoord.
Maar je hebt wel mooie plaatjes gemaakt.

Suske. zei

Leuk om Vuile Mong nog eens te horen. Dat was lang geleden.

Lies zei

Zoveel bekends terugzien, Gerda. Leuk !
Lie(f)s.

Haba zei

Goede avond Gerda, ik ben druk geweest met mijn kleindochter en ik was vanochtend een beetje te laat uit mijn bed gekomen om eerst nog een blogrondje te doen, ik moest snel de deur uit.
Nog een fijne avond verder.

Haba zei

Goede morgen Gerda een fijn weekend gewenst.

Marlou zei

Goedemorgen lieve Gerda,

we gaan achter de muziek aan het weekend in.
Ik wens je een top weekend toe... tarararaaaa met toeters en bellen!

Heel veel liefs van Marlou

.

Cor zei

Ik vrees een beetje dat de geschiedenis zich gaat herhalen en dat onze politici steeds weer laten zien dat er weinig leermomenten voor hen zijn. De leuke kant van die tijd is toch wel de muziek van toen. Leuk, dat je er op deze manier aandacht aan geeft Gerda!

willyduvel zei

Dat was weer even genieten Gerda Heb zelf nog van die cassetjes met illegaal muziek er op ! Mooie tijd he Grts

Catherine Boone zei

Gerda, een verbetering : Apekot dateert al uit het jaar 1974. Wat een mooi nummer is uit de jaren '80 deel ik met jou: https://www.youtube.com/watch?v=ccqG-awoMm4 ( Levenslang van Wim De Craene ) maar ik weet zeker dat jij ook enkele luisterteksten kent. Lentegroet Catherine