maandag 10 december 2018

Centrum van de Belle Epoque in Blankenberge

In het Belle Epoque Centrum (klik) maak je kennis met de mooiste tijd van de 19e en 20e eeuw: de Belle Epoque. Deze periode kent zijn gloriejaren tussen 1870 en 1914, waarin de Europese burgerij een opvallende welvaart kende.
Blankenberge ontwikkelde zich toen tot een belangrijke badstad met grote bouwkundige realisaties voor het opkomende toerisme.

De foto's ervan kan je hier (klik) bekijken en een heel fijne nieuwe week gewenst lieve webbies!

16 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Wat ziet in Centrum Belle Epoque in Blankenberge mooi uit allemaal. Het is daar interessant om te kijken van binnen. Tegels blijft mooi vinden. Bloem met kelk is zeker apart om te zien. Prachtig. Kunsten vazen ziet ook apart uit.
Jurken ziet heel goed uit. Je ziet aardig van ouderwetse schommel stoelen. Prachtig weer eens van vroeger terug te zien. Gebouw is daar strak uit op de foto's. Ik heb hier genoten. Fijne week gewenst.

Marlou zei

Goedemrgen Gerda,

Ohhh... die foto!
Die kleur en dat beeld... Ik ben er meteen verliefd op!
Daarna ben ik natuurlijk de foto's gaan bekijken... wat een expositie! Schitterend...
Wat fijn, dat er zoveel bewaard is gebleven, aan gebruiksvoorwerpen, maar ook aan kleding.
Echt mooi!

groetjes, Marlou

.

John zei

Goeiemorgen Gerda,
Werkelijk waar weer mooie foto's. Jullie hebben weer heel wat moois gezien. DIe fiets op de eerste foto is wel mijn favoriet. Zo'n fits heb ik eens gehad maar die is toen gejat.
Ik wens je een mooie dag.

francky spruytte zei

Heel mooie foto's Gerda. Leuk om al die oude spullen nog eens te zien.
Groetjes en fijne maandag gewenst.

Walter zei

Zal ik dan ook hier maar even zeggen dat alles prachtig was? ;-)

Kay ♥ zei

Zulke detailfoto's vind ik altijd prachtig.
Ze vertellen een heel verhaal.
Beslist: Top.
Groeten ♥

Marjolijn. zei

Mooie tentoonstelling en knap vastgelegd.
Fijne avond.

Lies zei

Ahhh…, die stoelen, Gerda... !
Lie(f)s.

willy zei

klasse-foto's Gerda

en dat je dat prachtige meubilair kon bekijken wist ik niet


fijne avond

Haba zei

Goede morgen Gerda. Weer een geweldige serie foto's , dat tijdperk is erge vruchtbaar geweest aan de vele versieringen en het mooie tegelwerk te zien. Zelfs het meubilair had dus die specifieke vormen.
Ik wens je een fijne dinsdag toe, ik ga straks weer richting asiel.

Lutje zei

dag Gerda,
wat een mooie stijl, de stoelen vindt ik minder, maar de vazen en de beeldjes vindt ik prachtig
Een @->- voor jou.

Marlou zei

Goedemorgen Gerda,

Ik denk, dat ik maar eens naar Blankenberge moet.
Ja: moet!!
Wat een schitterend Centrum van het Belle Epoque.
Wat een mooie tijd moet dat zijn geweest. Ik wil er wel ronddwalen...

Groetje, Marlou

.

Kay ♥ zei

Mechelse groetjes voor vandaag ♥

klaproos zei

wauw Gerda, wat een heerlijke serie weer,
het is tóch jammer dat jij niet blogt met meer foto's in een blog, en daar bij een verhaal verteld zoals bij mij zeg maar, dan kwamen de foto's nóg meer tot hu recht,
ik ben weg van je plaatjes,
xxx

Haba zei

Goede morgen Gerda, een fijne woensdag gewenst, ik ga vanmiddag weer naar Laura toe om haar uit school op te halen en de verdere middag samen door te brengen.

Marlou zei

Goedemorgen lieve Gerda,

een hele fijne dag vol inspiratie en mooie dingen!
Ik ga lekker naar koor om te repeteren voor ons kerstconcert!

Groetjes, Marlou