zaterdag 24 november 2018

Westerbegraafplaats Gent gezien door de lens van Guido

Tot slot van onze serie over de Gentse Westerbegraafplaats toon ik jullie ook de door mij bewerkte foto's (klik) van Guido alias Leflamand en zeg er nog even bij dat we dit mooie kerkhof met de door de wolf geverfde gids Ann mochten bezoeken.
De Westerbegraafplaats is niet enkel de allerlaatste rustplaats van vele anonieme textielarbeiders, maar ook van de Gentse elite. Zij bouwden er monumentale grafmonumenten die de tand des tijds moesten doorstaan, en die onze gids (klik) in de gelegenheid stelde om enkele minder belichte hoofdstukken uit de Gentse stadsgeschiedenis uit te lichten.
Fijn weekend allemaal!

15 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Het is zo koud op moment. Brrr... Deze begraafplaats ontroerend me. Sommige begraafplaats zie vooral beelden. Ik ben echt hier stil van. Je hebt wel mooie foto's kunnen maken. Heel kunst om te zien. De slachtoffers sta hier stil......

Fijn weekend.

Haba zei

Goede morgen Gerda, dit is een mooi hof voor de doden. Ook voor de levenden is er rust te vinden door het wandelen over deze begraafplaats.
Zou Cesar een voorouder zijn van de bekende inspecteur die Baantjer in zijn boeken opvoerde?
Ik wens je een fijne zaterdag toe.

John zei

Goeiemorgen Gerda,

Ja, nou, en dat bewerken heb je weer mooi gedaan, Er komt in ieder geval genoeg sfeer vanaf. Dat er ook mensen liggen die ooit rijk waren is wel te zien ja. En eerlijk gezegd vind ik die zuil met die vrouwpersoon die er om heen hangt toch erg mooi. Ze treurt iig goed zo te zien.

Wij treuren niet want het is w-end en ik hoop dat dat van jou mooi zal zijn.

Liesbethblogt zei

Wat een gave foto's en bijzonder dat je zoiets met een gids kan bezoeken.

Walter zei

Heb ze met grote bewondering bekeken. Dank jullie beiden!

francky spruytte zei

Een mooie reeks foto's van die prachtige graven.
Die graven hebben de tijd doorstaan, maar zij die er onder of in liggen niet.
In de dood is iedereen gelijk.
Groetjes en fijn weekend.

willy zei

interessant dat je deze begraafplaats met een gids kon bezoeken Gerda

mooie serene foto's

fijne avond

Lies zei

Beklijvend...
Lie(f)s

willyduvel zei

Dat is meer dan de moeite Prachtig

Haba zei

Goede morgen Gerda, een heel fijne zondag toegewenst.

Lutje zei

zo'n begraafplaatsen in November, het is er het moment voor...
dit is weer een mooie fotosessie
het lijken net echte oude foto's!
Hier is een @->- voor jou.

Haba zei

Goede morgen Gerda, alweer een nieuwe week, we lijken wel te rennen richting het nieuwe jaar. Maar laten we het kalm aan doen en genieten van iedere dag. Een fijne maandag gewenst.

Kay ♥ zei

En dit is het bewijs dat die Guido een goed oog achter de lens heeft.
Mooie serie geweest ♥

Mijnnikonenik zei

Meer dan de moeite waard om deze drie logs over de begraafplaats te komen bekijken. Deze onbekende begraafplaats heeft mijn hart veroverd en al zeker door jullie schitterende foto's ervan. Van mij mochten er nog foto's komen. Leuk hoe het verschil te zien is op jullie foto's in standpunt en kleur. Een prachtige reportage!

klaproos zei

ik ben steeds weer versteld van de mooie beelden die ik zie Gerda,
wat een prachtige zijn er toch,
het is een mooie wandeling over de begraafplaats geweest, dat klinkt toch mooier als kerkhof he :-)
xxx