dinsdag 6 november 2018

3. Viering Willem I 20 oktober 2018: Onthulling van het standbeeld

Het beeld van Willem I is na jaren wachten eindelijk geïnstalleerd op de Gentse Bisdomkaai, aan de vernieuwde Reep. 
“Hij kijkt naar de school Sint-Bavo. Dat was vroeger de textielfabriek van Lousbergs. De symboliek is perfect”, volgens professor op rust Alexander-Karel Evrard, de initiatiefnemer van dit project.
Naar aanleiding van de tweehonderdste verjaardag van die periode besliste Gent al om een straat tot Koning Willem I-kaai te benoemen. De foto's van de onthulling kan je hier (klik) bekijken.

18 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Het is daar viering geweest. Onthulling van de beeld waren heel veel mensen geweest. Mooie standbeeld om te zien. Vroeger was daar anders geweest. Gent heeft standbeeld geplaatst van Willem 1. Mooie foto's heb je gemaakt. Het was behoorlijk druk geweest. Veel belangstelling daar! Fijne dag gewenst.

Kay ♥ zei

Wat kan ik nog zeggen:
Sprekende foto, uit een mooie reeks.
Liefs ♥

Lutje zei

ik sta er versteld van hoeveel volk daarop af komt, zelf ga ik nooit naar zo'n evenementen.
Het is wel een mooi beeld
Een @->- voor jou.

klaproos zei

prachtig Gerda, en wat geweldig dat er zoveel animo voor is, dat wil nogal wat zeggen in deze tijd,
super

xxx

John zei

Goeiemiddag Gerda,

Zo zie je goed hoeveel volk er af kwam op deze onthulling. Je hebt alles perfect weten vast te leggen, maar we weten dat jij daar een ster in bent.
Op het evenement zal ik zelf geen commentaar meer geven :D Jullie zijn blij met Willem I en daar gaat het tenslotte om./

Fijne dag nog

Tine de Jong zei

Die kaai en de aan de vernieuwde Reep ken ik wel en als ik weer eens in Gent zal wezen bij vriendin zal ik met haar zeker eens gaan kijken. Had het in de krant gelezen op internet. Wel een drukte hoor. Anders zie je nooit zoveel mensen aldaar :)) Mooie fotoserie Gerda.

Marjolijn. zei

Mooie serie...!
Fijn dat het zoveel publieke aandacht kreeg.

Suske. zei

Amaai, niet te geloven dat er zoveel volk afkwam op deze onthulling.

Lies zei

Veel volk !
Lie(f)s.

Terrebel zei

Altijd mooi om te zien, mensen die stilstaan bij een stukje verleden. Sprekende foto's, lieve Gerda (ook altijd leuk om fotografen gefotografeerd te zien worden!). Maar dat ben ik van jou gewend...:-)

Haba zei

Goede morgen Gerda, een feestelijk geheel daar in Gent. Ik wens je een fijne woensdag toe.

Kay ♥ zei

Een groetje op woensdag in afwachting ... ♥

Morgaine zei

Dat beeld ziet er prachtig uit en ik vertrouw erop dat jullie vast en zeker ooit terug gaan om het nog meer van dichtbij op te nemen met de camera's ;-)

X

willy zei

veel volk op de been Gerda

maar Willem kregen we nauwelijks in beeld

maar die komt nog wel.. denk ik

groeten

pieterbie zei

Super beeld! en wat staan die blazers er mooi bij!

Yova zei

Helaas wel problemen bij ons. Onze moeder is erg ziek. De hele week al. Verschillende dokter gekomen bij der. Ik ga zo weg naar moeder toe. Onze broer was ook grieperig. Toch gaan ik en broer naar moeder toe. Gaat niet goed met onze moeder. Groetjes,

mijnnikonenik zei

Veel animo voor deze onthulling, alsof we er zelf bij zijn.

willyduvel zei

Wat een drukte Gerda die Jij weer prachtig weergeeft ps Die groene die burgervader wil worden of ben ik wéér mis is volgens mij een triestige figuur Maar dit neemt niet weg dat het een goede burgemeester kan zijn he Grts