dinsdag 14 augustus 2018

Rondleiding in het Belfort met de Torenwachter: secreet

Ontdek Gent van bovenaf en bezoek het Belfort!

Samen met een gids ga je op stap langs het secreet (waar ooit de privileges van de stad opgeslagen werden), langs de oude draken en langs Klokke Roeland. Je neemt een kijkje in de onderaardse gangen en eindigt helemaal boven in de toren. In de klokkenkamer hangen de 54 klokken van de beiaard. Deze klokken van zo dichtbij zien en horen spelen is een adembenemend spektakel. De gangen en de klokkenkamer zijn enkel toegankelijk met onze gids.

En die gids was Dany (klik)) alias Willem Obrecht/Lieven Bauwens/Den vleeshouwer die ons mee nam het Belfort in waar ons een interessante, leerrijke en goed gebrachte uiteenzetting wachtte.
Verkleed als torenwachter wist hij ons beslist te boeien door zijn betoog met de nodige humor te spekken.

We hebben er natuurlijk tig foto's geschoten dus zal ik ze in verschillende stukken opdelen.Vandaag beginnen we er mee in het secreet (klik) en in de volgende logjes klimmen we naar boven waar op elke verdieping iets interessants te zien is en te horen valt.

Fijne nieuwe week allemaal!

15 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Torenwacht is zeker heel mooi gemaakt. Het is kunst om te maken.Prachtig om te zien. Echt geweldig werk aan gehad. Hij verkleed ook dan torenwacht. Dany heeft knap werk gedaan. Mooie foto's heb je gemaakt. Ik wens jou fijne dag.

John zei

Goeiemorgen Gerda,

Kijk eens aan. Jullie komen ook echt overal hè :) En zo zien wij ook nog eens stukjes van de wereld waar we anders nooit zouden komen.
Leuk dat dit alles zo goed bewaard is gebleven. Ik ben benieuwd naar de rest van de trip aldaar.

Fijne dinsdag.

Lutje zei

heel leuk om te zien
zelfs de gids!
volgens mij was dit de moeite :o)

Een @->- voor jou.

Suske. zei

zo'n rondleiding is echt de moeite om mee te maken.
Groetjes en fijne week.

Lies zei

Zo te zien weet je nadien 'veel', Gerda !
Lie(f)s.

Leflamand zei

De torenwachter is helemààl geen secreet - hij is een brave man en noemt Dany Obrecht !!!

Tine de Jong zei

Goedemorgen Gerda, Het belfort is mij niet onbekend want was hier al eens eerder geweest en bovenin een prachtig uitzicht. Mooie fotoserie heb jij wel gemaakt alvast. Hoop dat weer goed was bovenin zodat je mooie fotoserie heb gemaakt. Groetjes, Tine

Tine de Jong zei

Hallo lieve Gerda, nog even een nawoord apart want dat vroeg je bij een gedicht op mens en natuur. Ik heb wel deze reactie verwijderd want was niet door mij geschreven maar door Catherine en wil daarom vragen of je no eens je reactie kan zetten. Altijd kijken naar de naam eronder graag, want zij verdiend nu de reactie's Slechts de film die eronder staat was van mij, want wij werken altijd samen. Ook de bovenstaande foto was van mij. (staat altijd in de foto) Hier de link naar mijn site met woorden over de
Zandsculturen en 2 films van mij eronder

https://tinedejong.blogspot.com/2016/06/veluws-zandsculpturen-festijn-rien.html

Op Google of welke browser jij dan ook gebruikt, kan je ook intikken---- Tine de jong YouTube - Beeldentuin Garderen en je komt hen allen tegen. (zelfs die van CATHERINE want die van dit jaar heb ik haad het bezoek gegeven omdat Hollandse schildermeesters het thema was en zij houdt van kunst etc. Ik heb er ook een afspeellijst van gemaakt met al mijn bezoeken aldaar. zie onder.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLwfKnt6vKsqcXhI1T69ufGdVBRIXg_1-w

Als je bv intoetst op youtube Tine de Jong, zal je ook zien dat ik de enige bent aldaar en er staan veel mooie wandeling en ook van Gent heel veel.

Groetjes, Tine en hoop dat het nu wel lukt.

nog een p.s In zoekhoek rechts op mijn beiden pagina's/ blogs/website's kan je veel indrukken van woorden hoor en onder de film staan ook altijd veel labels die vele bezoekers ook uittesten.

Liefs Tine en dit bericht kan je wissen hoor. Krijg de linken niet in het blauw hier helaas. BIJ REACTIE FORMULIEREN WERKT HET DENK IK NIET.

mijnnikonenik zei

Waar ben jij nu weer beland Gerda? In het secreet? Echt iets voor jou! Maar na het bekijken van de foto's heb ik het begrepen (knipoog). Ben benieuwd want dit belooft al veel!
Het secreet, ik geloof dat we dat woord vroeger gebruiken al synoniem van gevangenis...

Marjolijn. zei

Zelfs in de onderaardse gangen werden de Gentse feesten gevierd...!
Mooi om te zien...!!

willy zei

het secreet ?

met een gids heb ik het belfort nog niet bezocht Gerda

groeten

Haba zei

Goede morgen Gerda, weer een interessant log , dat je hierover hebt gemaakt. Mooie foto''s, ik kijk uit naar het vervolg.
Fijne woensdag gewenst.

pieterbie zei

amai, hoe interessant is dit niet. Ik kan niet wachten op het vervolg.

Haba zei

Goede morgen Gerda een fijne donderdag gewenst.

torfs gilbert zei

morgen Gerda

heb juist jullie nieuw web stek bezocht knap gedaan hoor

maar en goede raad zorg er voor dat hij beveilgd is zo niet kan men er makkelijk iets mee doen dat ook niet voor je bezoekers goed is maar zeer knap werk hoor