dinsdag 22 mei 2018

5. GVSALM studiereis reis Engeland 2018 dag 2 LICHFIELD SANDFIELDS PUMPING STATION

Met Guido alias Leflamand (klik) aan het stuur waren we er zeker van dat onze studiereis met de GVSALM (klik) schitterende dingen voor ons in petto had hihi.

Jullie hebben hier (klik) al een voorproefje gekregen hoe een stoomgemaal werkte maar dat was klein bier in vergelijking met dit  prachtig pompstation dat in 1871 gebouwd is en tot 1967 in werking bleef. Nu staat het onder toezicht van de "Lichfield Victorian Waterworks Trust" (bekroond met "Award Architectural Heritage Fund" in 2018).
En wij mochten er een bezoek aan brengen! De foto's ervan kan je hier (klik) bekijken en voor daarna een heel fijne week gewenst!

15 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Deze studiereis was voor jullie interessant geweest zijn. De eerste foto is heel erg leuk geworden. Trots met zijn bolhoedje erop. Staat je goed Guido. Je foto's is leuk om te zie hoe werk gaat. Dit zie je goed. Museum in Engeland voor prachtig geweest. Mooie foto's geworden. Fijne week gewenst.

torfs gilbert zei

Goede morgen Gerda,
zou het kunnen dat deze installatie voor de water verdeling zorgt,
en blijkbaar was je echtgenoot in zijn volle uitrusting;
en het zijn prachtige foto's
nog en fijne dag

John zei

Goedemorgen Gerda,

Dat is een prachtige exemplaar. Geweldig dat het nog zo goed onderhouden wordt. Volgens mij heeft jullie organisator aka reisgids het prima geregeld allemaal. En je foto's zijn ook weer mooi. De moeite waard!

Ik wens je een fijne week.

willy zei

dat is een bezoek meer dan waard

en de gids heeft zich duidelijk in zijn rol ingeleefd Gerda

prettige dag

Haba zei

Goede middag Gerda. Ik had een vriendin, die nooit van knopjes af kon blijven. Zelfs in een ambulance moest ze er van weerhouden worden om op onbekende knopjes te drukken. Tja voor je het weet zet je dan dingen in beweging die met rust gelaten moeten worden. Daar dacht ik aan toen ik de foto van Lefla zag met dat wieltje. Kan hij soms niet van vreemde wieltjes afblijven? Dat kan ook oppassen zijn hoor, voor je het weet staat de boel onder water. ;)
Mooie serie foto's weer. al is dat voor mij toch een beetje te technisch.

Anoniem zei

Een reis om veel bij te leren zo te zien.
Ik zou dat ook eens graag bezoeken.
De foto's laten ons meegenieten.

Marjolijn. zei

Knap hoor, hoe alles zo kan werken...!!
De foto's geven een mooi beeld.

Lies zei

't Is de hoed, die 't 'm doet !
Lie(f)s.

pieterbie zei

Zo'n pumping station heb ik altijd al indrukwekkend gevonden.

Haba zei

Goede morgen Gerda een fijne woensdag gewenst.

Lutje zei

jullie brengen wel mooie bezoekjes aan van alles
echte levensgenieters
Een @->- voor jou.

klaproos zei

kijk lieve gerda,
zo zie je nog eens wat,
een ding waar ik niet snel bij uitkom als ik aan de wandel ben met m'n honden :-)

willyduvel zei

Indrukwekkend Gerda en die gids met zijn hoed ziet er héél betrouwbaar uit ! Grts

Tine de Jong zei

Aan dit wiel wil ik niet draaien want er is al zat water in menig land lol. Als het nu een bier wiel zal wezen dan ligt de zaak wel wat anders hahahaha. Je schreef ook trouwens bier in plaats van hier hihihi, dus je had het waarschijnlijk ook in gedachten. Wens jullie mooie en gezellige dagen samen.

Morgaine zei

Wauw, wat ziet dat er prachtig uit, ik heb er een haat liefde verhouding mee, machines of zoals hier, pompen of industrieel, dit is zo oud, dat het mooi is nu.

En ja, de foto's van Guido, die vind ik het mees mooi in dit album ;-)

X