woensdag 10 december 2014

Brussel: omgeving Belliardstraat bis


Nog eens de omgeving van de Belliardstraat, nu in zwart-wit zodat de architectuur nog beter tot zijn recht komt, controleer dat maar eens hier. Voor Leflamand en ik is dit pure nostalgie want het doet ons denken aan de tijdschriften uit de vijftiger en zestiger jaren (van vorige eeuw al aiai, we worden oud!) toen we architectuur studeerden aan de Academie van Gent. Dààr lieve jongens en meisjes, kwamen we mekaar eindelijk weer tegen na elkaar sinds de kleuterklas uit het oog te hebben verloren en werden de voor jullie ondertussen bekende 'Siamese tweeling' *wink, big smile*.

23 opmerkingen:

pieterbie zei

redelijk strak de architectuur daar, maar goed, het ziet er allemaal heel erg proper uit.
Leuk dat jullie nog eens met jullie gemeenschappelijke liefde bezig zijn.

Lutje zei

aha, ik dacht altijd al, hoe kent iemand zoveel stijlen, ik ken daar persoonlijk niet veel van, maar nu komt de aap uit de mouw.
Jullie kennen elkaar dan inderdaad al heel lang, echte liefde blijft,
jullie zijn daar het bewijs van

Wim zei

Prachtig liefdesverhaal "De Belliardstraat " ;-)

Marjolijn. zei

Echte liefde kan een leven lang duren hé...!!
Gelukkig dat het zo bij jullie gaat.

Deze zw/wit foto's hebben wel wat, maar toch zie ik die blauwe lucht liever boven de witte gebouwen.
Mooie dag vandaag.

Ot: met de code valt het nu mee, duidelijk leesbaar..!

Haba zei

Goede morgen Gerda, mijn reactie floepte weg toen ik een foute toets aantikte, nog niet wakker genoeg denk ik.
Mooie strakke architectuur daar echt uit die periode een beetje Rietbergachtig in mijn ogen tenminste.
Oud worden pffft daar moet je je niet druk om maken, mijn tante zei altijd: "Wie niet oud wil worden moet zich jong verhangen" Leuk trouwens dat jullie elkaar al zo lang kennen, tja oude liefde roest niet, nog zo'n uitdrukking.
Ik wens je een fijne woensdag toe.

Ferry - Jacqueline zei

Mooie foto's heb je gemaakt. Het wel strakke gebouwen om te zien. Oud worden pfff... Haha...Oud worden worden toch. We praten dit ook dikwijls. Het gaat zo allemaal hard. OP sneeuw zitten wij niet te wachten. Ik vind sneeuw wel mooi gezicht. Maar hoop ellende geeft dit.
Fijne woensdag.

John zei

Goedemorgen Gerda,

Zeer zeker waar wat je zegt. In zwart wit komt de architectuur absoluut beter tot zijn recht. Ik was er toen nog niet dus bij jullie vergeleken ben ik piepjong :D Stelletje oudjes :P
Wat leuk wat je hier verteld. Zo weten we weer wat meer over jullie :)

Ot: het zijn bergeenden als het goed is.
En Dow is gestopt met fakkelen. Ik heb als een roos geslapen.
ik ben trouwens best benieuwd naar dat verhaal achter het weigeren. Ik vergeet allen en mail te sturen. Dus bij deze :)
Fijne dag.

Boerin zonder Naam zei

Ik vind het er toch redelijk strak en modern uitzien. Maar misschie zie ik het iets te zwart/wit met al die drank op op m'n blog.....

A van de Aa zei

Jullie hebben je eigen geschiedenis geschreven ;-) en daarvan zijn vele getuigenissen genoteerd in de boeken en hier.*wink* en ik hoop dat we nog veel van Jip en Janneke mogen vernemen ;-)

OT de spamcode staat uitgeschakeld, maar ik kom die heden overal tegen, ook nu bij je.
Bij sommige niks ingevuld en..... de reactie staat er gewoon, en bij sommige moet je wel de code intikken, denk dat Blogger weer ff...... .

fotorantje zei

mooie foto's!
de gebouwen zelf zijn voor mijn niet-architecten oog iets minder :-)
van jullie studies wist ik, maar nog niet dat jullie al van in de kleuterklas elkaar kenden, zo leuk

Anoniem zei

ook knap in zwart/wit.
ik wist niet dat je archtitectuur had gestudeerd, vandaar jouw interesse in steden en gebouwen.
nu kom ik weer een beetje meer over jou te weten.
prettige dag nog Gerda,
groetjes, Hilde

Anoniem zei

Zo zie je maar, het leven zit vaak vol verrassingen. Tussen de kleuterklas en de studie liggen heel wat jaren, maar toch, als de vonk er is, dan is er geen houden meer aan. Zo gaan jullie voortaan door het leven als de tweeling, gewapend met camera en toebehoren. En ja, Brussel, altijd vol ontdekkingen, vooral voor liefhebbers van architectuur.

Kay ♥ zei

Ah l'amour
of van romantiek gesproken,
op de kleuterklas ontloken
en later tussen muren en deco's
is de liefde opgebloeid

sommige verhalen klinken als sprookjes en zijn slechts gemaakt vr man en vrouw.

Mooie foto's btw. ♥

Lies zei

Hé..., kennen jullie mekaar reeds zòòòòò lang ? Echte liefde roest dus écht niet...
't Heeft iets in zwart-wit, mooi !
Lie(f)s.

Unknown zei

Ik ben onlangs naar Vilvoorde geweest, ik moet zeggen dat het daar ook wel nog een mooie buurt is :)

Terrebel zei

Je hebt gelijk, lieve Gerda: in zwart/wit is het nóg mooier. Spannender bijna!

willy zei

van in de kleuterklas...

een echte "love-story "Gerda..

wat de foto's betreft, ga ik hier wel voor kleur

prettige dag

Suske. zei

mooie architectuur. Ze is strak maar blijft daardoor modern.
Fijne avond Gerda.

Merel zei

Dus je kende elkaar al van in de kleuterklas

Renesmurf zei

smaken verschillen nu eenmaal, dat hou je toch.
Ik vind variatie erg fijn, zoals zo vele.

thatfullmoonguy zei

Aha... dus dáár hebben jullie elkaar ontmoet! Geweldig! Zucht, ik zat ook naast zo'n leuk meisje op de kleuterschool.... En toen mochten we niet in dezelfde klas, daarna! Stom!

Maar de huizen zijn ook interessant hoor :) En inderdaad leuk te weten dat jullie allebei architektuur hebben gestudeerd.

Liefs,
Clemens.

curieuzeneuzemosterdpot zei

zwartwit legt inderdaad de nadruk op de essentie! :-))

dit is weer een album om te koesteren, gerda!

al stammen jullie uit de tijd van zwartwit, kleurloos zijn jullie geenzins! :-))

Albert y Mara fotoblog zei

Waar een studie niet toe kan leiden. Geweldig en nog steeds bij elkaar. We kunnen elkaar een hand geven.