vrijdag 30 december 2011

Berlijn: ingang Sanssouci, Potsdam



Het Slot Sanssouci  (van het Franse sans soucis; 'zonder zorgen') ligt in het oostelijke deel van het gelijknamige park en is één van de bekendste paleizen van Potsdam in de Duitse deelstaat Brandenburg. Vandaag nemen we slechts een kijkje aan de ingang van Sanssouci (klik). Maar beloofd, lieve webbies, na de feestdagen wippen we er zéker binnen. Virtueel dan... *wink, big smile*

BERLIJN IN BEELD:
Tip: wie wil weten waar de opnames zijn genomen klikt rechtsboven in de slideshow op 'back', dan kom je  vanzelf bij de thumbnails terecht mét de gewenste informatie. En de link naar het uitgetikte programma vind je rechts bij de pagina's. Naar hier terug keren kan dan via 'startpagina'.

15 opmerkingen:

Lutje zei

virtueel volg ik je.....je uitstapjes zijn prachtig!
nog een fijne vrijdag en voor straks een leuk eindejaarsweekend :o)

Marjolijn. zei

Ik verheug me nu al..!
Fijn dagje vandaag meis.

Pieterbie zei

Ik kan niet wachten tot na de feestdagen :-)

klaproos zei

puur genieten daar gerda, wat een zalige plek aan het water ook:-)

ik vlei me er neer en laat me de koelte aandragen:-)

loflie:-)

dank je wel lieve gerda, voor je leuke reacties, elke dag weer ,

je bent zo'n heerlijk mens hé,
zoals jij mochten er wel een aantal meer rondlopen:-)

xxx

paco painter zei

Heerlijke uitstapjes!
Liefs
PAco

willy zei

dat wordt beslist de moeite...

fijn jaareinde Gerda en een gezond en vreugdevol 2012 !

Albert y Mara fotolog zei

Je zat er wel met goed weer en niet in dit jaargetijde. Wat jij maakt maken wij zeker niet, dus het blijft bij jou genieten.
Grtz
Mara

Han zei

Wat zal je ons de feestdagen voor schotelen Gerda. Toch ben ik ook wel benieuwd naar het vervolg op deze mooie serie. Morgen kom ik je nog even een goed uiteinde toe wensen Gerda.

LUC zei

Mijn lieve Wink , big smileke en Lefla ! Beste wensen voor 2012 !

fotorantje zei

prachtige foto's van een schitterend gebouw zag ik passeren

10y zei

Wat een prachtige foto's weer van dat geweldige Berlijn. En wat een stralend weer was het daar.
Ik wens jou en Lefla een hele mooie jaarwisseling en dat 2012 een goed jaar voor jullie mag worden met veel voorspoed en waarin je weer vele prachtige tripjes en foto's mag maken. Want als iemand dat verdient dan ben jij dat wel lieve meid, samen met je lief.

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat hebben jullie ongelooflijk veel gezien, gerda!

ongelooflijk veel maar ook ongelooflijk veel móóie dingen!!

én het weer zat jullie ook al mee! :-))

terwijl jullie nagenieten van deze onvergetelijke reis, lik ik mijn vingers af bij deze fotoreportage, gerda! :-))

oei .. d'r hing nog wat slasoep aan mijn duim .. :-)))

voor straks wens ik jullie een spetterend oudjaar en voor 2012 een jaar vol liefde, gezondheid, plezier en .. fotogenieke reizen! :-))

Wim zei

En voor straks wens ik jullie beiden een spetterend Silvester, sans souci ;-)

Chantal zei

Volgens mij is Berlijn ook wel een echte fietsstad...

Anoniem zei

Oeps, te snel, URL