maandag 19 augustus 2013

Kleine jongetjes zijn stoere binken!


Deze stoere knaap is precies niet bang voor dit al even stoere trekpaard hé? Wie herinnert zich nog de trekpaardenhappening (klik)op 14 juli die Lafla en ik mochten meemaken? Wel en joepie, ik heb eindelijk de foto's ervan verwerkt waarvan ik jullie de volgende dagen zal laten meegenieten. We beginnen met de huifkarrentocht (klik) zelf waarvan mijn lachend maatje een vrolijke opener is. Later volgen nog een heuse rodeo en een menwedstrijd voor Brabanders. Brabantse pààrden hé, geen voor de kar gespannen inwoners van ons mooi landsgedeelte *wink, big smile*.
Superfijne nieuwe dag en dito week lieve webbies, ik hoop dat ook te zullen hebben als straks de uitslag van de scan positief zal zijn.  Veel valt er niet voor te duimen, de teerling (klik) is al geworpen...

zondag 18 augustus 2013

Zondag: bij-tank-dag


(verzameling Guido Deseijn)

Volgend jaar is het herdenking van het begin van de Eerste Wereldoorlog - “The war to end all wars” (“De oorlog die alle oorlogen zou beëindigen...”)... De 'tankoorlog' werd in 1916 - twee jaar na het begin van de oorlog - aangekondigd als een H. G. Wells “War of the Worlds” - science-fiction: “La machine à finir la guerre” ... Een visionaire Wells schreef zijn verhaal wel al enkele jaren voordien - in 1898! Deze illustratie zou alle latere versies van de "War of de Worlds” tot op vandaag inspireren... 

zaterdag 17 augustus 2013

En daar deden we het allemaal voor...


... al die opruimwerken en het leggen van ons terras (klik). Want straks gaat hier het traditioneel jaarlijks kersfeest door waarbij de hele familie samenkomt bij een lekker etentje en het geven van cadeautjes. Mijn Lefla is nog snel de ballonnen aan het opblazen in de hoop dat het weer wat meevalt en we het allemaal inderdaad buiten kunnen vieren. Mij moet je dus geen prettige dag toewensen, die heb ik joepie, maar ik moet dat jullie wel doen dus: supercalifragilisticexpialidocious weekend allemaal!

vrijdag 16 augustus 2013

Terrasje doen?


Ja, maar dan wel heel letterlijk. Ik ga jullie niet langer op je honger laten zitten (als je die al had hihi) en meteen maar verklappen waar het gisteren om ging. Bedankt hoor voor het meespelen! Onze Yves heeft achteraan in de tuin een heus terras voor ons gefabriceerd! Wie de ontstaansgeschiedenis wil volgen, klikt hier. Daar kom je onder andere ook de gulle schenker van de breukstenen tegen en wat raadt je? Mijn Lafla natuurlijk die met een lekker etentje het mooie buitenzitje inwijdde. En moi ook, de beentjes naar omhoog met uitzicht op dit fraai stukje buitenwerk, zing je met me mee *wink, big smile*?
C'est toi ma p'tit' folie
Toi ma p'tit' folie
Mon p'tit grain de fantaisie...
Toi qui boul'verses
Toi qui renverses
Tout ce qui était ma vie
.
© Jacques Plante/Bob Merrill

donderdag 15 augustus 2013

Breinbreker


Is It A Bird, Is It A Plane? No It's... Een raraatje op donderdag, kwestie van jullie grijze celletjes even aan het werk te zetten. Ik kan me amper voorstellen dat het geraden wordt... maar je weet het nooit met zo'n stel superslimme webbies. Edoch wie de oplossing niet vindt en er echt nieuwsgierig naar is moet hier morgen maar eens komen piepen *wink, big smile*. En ondertussen superfijne dag allemaal!

woensdag 14 augustus 2013

Je zal het niet geloven maar...


... ik heb nog zo'n fantastische uitvinding van vóór het 1900 gevonden beste webbies! Zeg nu niet dat ik het matrassendraaien niet genoeg heb gedocumenteerd, ik ben er zelfs voor in oude, vergeelde en vergeten boeken gedoken! *wink, big smile*

dinsdag 13 augustus 2013

Het was de moeite!


En dit is dan het resultaat van Leflamand's dagenlang hard labeur: een hele container vol van 25 jaar lang vergaarde rommel... En dank zij de sterke armen van zoonlief Matto was de klus om die te vullen dit weekend op een dag geklaard, joepie! Nu is er op zolder en in de garage eindelijk weer voldoende plaats om nog jàren lang weer vol met allerhande prullen te stouwen *wink, big smile*

Bedankt allemaal voor de lieve reacties gisteren, de scan ging goed tot de laatste opnames. ik had de pech dat de scanner stuk ging toen ik er onder lag... en moest dus wachten tot de tweede vrijkwam. Maar ik had al die contrastvloeistof al binnen en mocht dus al die tijd niet plassen... dat is hels hoor hihi. Rond 12 uur pas hondsmoe thuisgekomen. Ik kan er nu niets meer over vertellen want de uitslag krijg ik pas volgende maandag als ik weer op controle ga.  Prachtige dinsdag webbies... geniet er van!