woensdag 29 mei 2013

Nieuwe academy award!


... en de Oscar voor de beste matrassenkeerder van 2013 gaat naar (tromgeroffel) ... *wink, big smile*

dinsdag 28 mei 2013

Miami: Jefferson Ave


Als je weet dat ze daar in Miami Beach met dergelijke, goed uitgeruste brandweerwagens rijden, dan ben je toch wat geruster, moest het vuur ooit eens gaan laaien. Je kan hem hier (klik) in iets groter formaat zien, en ook het grappige autootje dat met keiharde muziek door de straten tuft, reclame makend voor Montys. En wees gerust, dat is een cocktailbar en geen etablissement waar dames op rijpere leeftijd mooie mannen aanzetten tot de full monty (klik) ofte totale naaktheid *wink, big smile*. Fijne dag allemaal, misschien zit er wat kleren uit trekken in... zou het dan toch eindelijk lente worden?

maandag 27 mei 2013

Naar Engeland!


Zoals beloofd, tussen de series over Miami Beach in, een eerste albumpje over  onze tweede reis, die naar Engeland met de GVSALM (klik) onder de vleugels van gids Leflamand (klik) aka Guido: onze overtocht (klik) van Calais naar Dover. Ik dacht zo dat het met een reisje over zee gemakkelijker te pruimen was om de nieuwe (werk)week te beginnen... niet?

zondag 26 mei 2013

Zondag: bij-tank-dag


Er mag ook wel een luchtig over worden gedaan, kwestie van het allemaal een beetje te verwerken. De suggestie van onze Leflamand als bijschrift : Hoe hou je de volgende week tegen? *wink, big smile*
Maar nog liever, hoe hou je de regen tegen? Want vandaag staan we op Otto & Otto (klik) om wat spullen te verkopen & moeten daar met alles op de brommer gesjord naar toe.  Fijne zondag allemaal!

zaterdag 25 mei 2013

Ford T


Omdat enkelen onder jullie de Ford T gisteren in het album opgemerkt hebben, plaats ik hier graag een toemaatje van mijn Leflamand,  samen met een serie mooie foto's die hij in Miami Beach van nam:
Het Ford model “T”  van de Ford Motor Company werd gebouwd vanaf 1908 en was een van de eerste auto's die in massaproductie werd genomen. Door de massaproductie en de verregaande vereenvoudiging van het productieproces, waarbij elke werknemer slechts één handeling verrichtte, was de “Tin Lizzie” de goedkoopste auto op de markt op dat moment. De “open” vierzitter kostte bij aanvang van de serieproductie 850 dollar terwijl het jaarsalaris van de Ford-fabrieksarbeider in die tijd ongeveer 500 dollar bedroeg. In 1920 was de prijs gezakt via 550 in 1913 en 440 dollar in 1914 naar 300 dollar. De Ford T was oprecht een betaalbare auto geworden. In 1924 kostte een Ford T nog slechts 290 dollar.In 1918 was de helft van alle auto's in de wereld een Ford T. De productie van de Ford T vond plaats tot aan de introductie van het nieuwe model “A” in 1927. In de periode tussen 1908 en 1927 werden er meer dan 15 miljoen van deze voertuigen verkocht. (Wikipedia).
Fijn weekend allemaal, tuf er maar lekker op los, al dan niet in een oldtimer...  maar met veel plezier!

vrijdag 24 mei 2013

Miami: James Ave


Met mooie strakke lijnen wordt hier de naam van het hotel uitgebeeld, ook in die details is Miami Beach art deco (klik) ten top. Je kan al dan niet van de stijl houden, maar je moet wel toegeven dat de architectuur zoals bijvoorbeeld in James Ave (klik) wel goed doordacht is. Zelf ben ik er verzot op en vind het jammer dat die kunstrichting zo kort heeft geduurd. Gelukkig weten ze daar wat ze in handen hebben: een uniek openluchtmuseum! En ik gebruik de foto's die ik er nam een beetje als therapie tegen het bar slechte weer hier. Zon en blauwe luchten... daar kom je toch in vakantiestemming van?

donderdag 23 mei 2013

Miami: Euclid Ave


Twee albums weer vandaag, om ons wat sneller door al die foto's heen te worstelen: Euclid Ave (klik) en Euclid Ave bis (klik). Er komt maar geen einde aan hé, ongelooflijk wat we op zeven dagen zagen, de heen- en terugreis incluis. En de albums van onze trip naar Engeland staan al ongeduldig in de rij te trappelen. Weet je wat? Vanaf maandag zal ik om de beurt iets over Miami en Engeland plaatsen  kwestie van wat afwisseling op dit blog te brengen, oké? Moest er nu wat ook afwisseling in het weer zijn waarbij we meer zon en minder regen zagen, dan waren we helemaal blij... Fijne dag webvriendjes!