maandag 4 februari 2019

Onze-Lieve-Vrouw-ter-Duinenkerk Koksijde

Omdat ik nog steeds niet over voldoende kracht in die arm beschik om nieuwe foto's te maken, ga ik nog even door met het plaatsen van de reportages die we vorige zomer maakten toen het nog lekker warm was.

De Onze-Lieve-Vrouw-ter-Duinenkerk (klik), ook wel bijgenaamd de "kathedraal van het licht", is een katholieke kerk in het Vlaamse Koksijde-dorp. Deze parochiekerk dateert uit 1956-1962 en werd ontworpen door architect Jozef Lantsoght (1912-1988).

De foto's kan je hier (klik) bekijken en voor daarna een heel fijne week gewenst lieve webvrienden!

17 opmerkingen:

torfs gilbert zei

Morgen beste Gerda
het zijn wel foto's van vorig jaar maar het blijven steeds mooie foto's,en ik weet wanneer jou klik vingertje weer helemaal in orde zal zijn er weer mooei foto zullen zijn
nog en fijne maandag

Tine de Jong zei

Dat is een knap staaltje van fotografie van deze katholieke kerk en de bijnaam is ook wel toepasselijk op de foto die je deelde. Want de uiteinde van het dak en het kruis erop richt zich naar het licht. En dat vind ik een heel mooi gezicht. Groetjes, Tine

Marlou zei

Goedemorgen lieve Gerda,

gelijk heb je: plaats de foto's die we nog niet gezien hebben!
Het zijn prachtfoto's en wij zijn er blij mee...

Sterkte met je arm!
X, Marlou

.

Lies zei

Heel mooi kerkje, Gerda !
Lie(f)s.

Walter zei

Nog maar een keer?
Prachtig!

francky spruytte zei

Een mooie modern ogende kerk Gerda.
Fijne week gewenst !

Marjolijn. zei

Mooie plaatjes met blauwe luchten...!
En de glas in lood ramen mogen er ook zeker zijn.

Fijne week meis.

willy zei

een bijzonder mooie moderne kerk, door zijn vorm en zijn glasramen Gerda

ze is dan ook terecht beschermd


prachtig in beeld gebracht

fijne avond


klaproos zei

wauw Gerda, wat een schitterend gebouw,

en Gerda, doe kalm aan, voorzichtig hoor, niks overhaasten
xxx

Haba zei

Goede morgen Gerda, een mooi stuk architectuur is dat geworden. Het doet me denken aan Le Corbusier ik weet niet hoe die stijl heet, want ik ben niet goed thuis in de architectuur.
Voor vandaag een fijne dinsdag gewenst.

Lutje zei

nu in de winter zijn die zomerse foto's meer dan welkom
bij die blauwe wolken krijg ik zin in de zon
Een @->- voor jou.

Marlou zei

Goedemorgen Gerdakelief!

Vandaag nog even de foto's met het blauw er in nader bekeken.
Ik ben gek op blauw glas, dus ik kijk m'n ogen uit...
En dat zelfs het blauw weerkaatst wordt op de muur... goed getroffen...

Liefs van Marlou

.

John zei

Goedemorgen Gerda,

Die kracht komt wel weer terug maar dat heeft natuurlijk even tijd nodig. Fijn voor ons is wel dat je nog een berg foto's achter de hand hebt. Zo kunnen we toch genieten van al die mooie opnames die je maakt.
Ook deze zijn weer prachtig en de zomer straald er van af.

IK wens je een fijne dag.

Liesbethblogt zei

Dat zijn zeker mooie foto's beslist fris met die blauwe lucht ook. Succes met je arm!

Haba zei

Goede morgen Gerda, een heel fijne woensdag gewenst.

Haba zei

En vandaag dan weer een fijne donderdag :)

Marlou zei

Goedemorgen lieve Gerda,

voor vandaag weer sterkte met je arme elleboog!
Ik hoop, dat je niet teveel hebt...

Dikke pakkerd van Marlou

.