dinsdag 4 december 2018

Huis van Majutte in Blankenberge

De visserswoning, meestal Huisje van Majutte (klik) genoemd, is een goed bewaarde visserswoning uit de 18de eeuw in de Breydelstraat in Blankenberge. Enkele huizen verder aan de overkant van de straat is er nog een oude visserswoning, met huisnummer 27, die minder pittoresk oogt en daarom minder bekend is. Het Huisje van Majutte is een van de weinige restanten van het vissersleven in Blankenberge.
De streekgerechten waren er erg lekker en de foto's ervan kan je hier (klik) bekijken.

14 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Het noemt daar visserswoning. Deze visserswoning Is zeker heel mooi van binnen uit. Het is daar ook gezellig om te drinken. Het is soort museum om te zien op de foto's. En kan ook daar lekker eten. Het ziet goed uit. Guido geniet ervan. Erg leuke foto's geworden. Leuk dat de daken soort vet plantjes groeit. Mooie foto. Schilderijen is zeker mooi om te zien. Jullie hebben genoten. Fijne dinsdag.

Marlou zei

Goedemorgen Gerda!

Wat een leuke foto's!
Zo'n lekker rommelig restaurantje in een oude visserswoning.
En leuk om Guido te zien.
Dat was zeker lekker smikkelen daar!
Bon apétit!

X, Marlou

.

Lutje zei

je bent een echte kenner, en je weet alles wel te vinden, want dit is echt mooi om te zien
Volgende keer als ik daar ben ga ik het ook bezoeken, want dit staat me aan
Een @->- voor jou.

Marjolijn. zei

Een mooi plekje om lekker te smullen...!!

francky spruytte zei

Het ziet er ouderwets gezellig uit.
En als het eten lekker is was dit een perfecte uitstap.

Lies zei

Staat op m'n verlanglijstje !
Lie(f)s.

klaproos zei

prachtig om te zien Gerda,
die look zonder look op het dak was tegen blikseminslag,
da's zeker geen straf geweest om daar te zitten:-)
heerlijke nostalgie die jij super gevangen hebt.
xxx

Marlou zei

Goedemorgen Gerda,

wat gaat vandaag ons brengen?
Ik hoop een lekker zacht herfst-weertje, een beetje rommelen in de tuin en af en toe een koppie koffie.
Dat lijkt mij alvast de ideale ochtend...

Groetjes!
Marlou

.

Haba zei

Goede morgen Gerda wat een gezellig restaurantje om wat te eten en intussen ook je ogen goed de kost te geven. Ik wens je een fijne woensdag toe.

John zei

Goeiemorgen Gerda,

Wat een enorm leuk knus huisje is dat. Fijn ook dat het er nog staat. Zoiets is toch wel een beetje erfgoed vind ik.
Het zou zo uit een oude film kunnen komen, en jullie hebben er nog heerlijk gegeten ook. Wat wil een mens nog meer :)

Fijne woensdag.

Morgaine zei

Wauwie, wat is dat prachtig mooi en zo sfeervol zo. Prachtig en ja daar zou ik graag eens komen buurten, als ik in de buurt ben :D

X

willy zei

daar zou ik het ook wel zien zitten Gerda..

knappe foto's


groeten

Kay ♥ zei

Hoe later op de avond ... je weet wel ;-)
Dit pand ken ik helemaal niet dus heb ik weer graag een kijkje komen nemen,
gelezen en goedgekeurd hoor.

OT: ik las uw vraag, het zijn hier even moeilijke momenten,
maar vrijdag ben ik weer op post. Tot dan en groetjes ♥

willyduvel zei

Heel pittig plaatsje he Was er ook al eens Grts