dinsdag 25 september 2018

Die Verdammte Spielerei met Pakske Klassiek 1

In Pakske Klassiek ruilde Die Verdammte Spielerei (klik) de witte marcellekes voor zwarte en  de straatmuziek voor klassieke. Ze brachten tijden de Gentse Feesten werk van Bach tot Bartok in één van ‘s lands mooiste historische bouwwerken, de Sint-Baafskathedraal van Gent. 
Die Verdammte Spielerei nodigde bij dit evenement weer enkele trouwe kameraden uit die voor een extra dimensie en doorgedreven diepgang zorgden.

We lieten onze ziel vullen met de galm van vier saxofoons, percussie en zang maar zetten ook onze klikvingertjes flink aan het werk. Omdat we er nogal veel foto's schoten heb ik die over drie logjes verdeeld en vandaag laat ik jullie ervan het eerste deel (klik) zien.

14 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen GHerda,

Prachtig serie foto's heb je gemaakt. Zeker heel mooi gezongen. WAt is daar heel gezellig. Kinderen kijkt ook wel. Ik heb indruk niks aan vind. Zo kijken kinderen. Zeker mooie klanken in de kerk. Galmen door de kerk geluiden. Ik ga zo straks weg. Fijne dag gewenst.

Lutje zei

Ik ben naar hun site gegaan om een stukje van hun muziek te horen:
https://www.dieverdammtespielerei.be/pakske-klassiek
klassiek is het wel en zingen kunnen ze goed
Een @->- voor jou.

Suske. zei

Mooie foto's heb je van dat optreden gemaakt.
Ik kijk uit naar het vervolg.

klaproos zei

je hebt fantastische foto's gemaakt gerda, en erg mooie uitdrukkingen gevangen

Walter zei

Maar dit zijn toch Maxima en koning Willem Alexander? ;-)

willy zei

sfeervolle foto's heb je van dit optreden gemaakt Gerda

prettige dag gewenst

willyduvel zei

Sterke beelden Gerda zeker niet zo simpel zonder flash he Grts

Haba zei

Goede middag Gerda, de batterijen van mijn toetsenbord waren leeg, dus nu nieuwe erin en ik kan weer reageren.
Mooie foto's en mooie muziek :)

Marjolijn. zei

Zelfs de allerkleinste genieten er van...!!
Fijne avond meis.

John zei

Goeiemiddag Gerda,
saxofoon en trompetten. Ik heb er een zwak voor. Als ik niet naar Metal luister, dan wel naar jazz waarin de trompet zeker regelmatig is vertegenwoordigd.
Je wist ons weer goed te verassen met je foto's. Het plezier kun je er aan aflezen. Super!
Fijne avond.

Lies zei

'k Ben niet 'achteruit' gaan kijken, Gerda, maar 'k heb de indruk dat je hen reeds blogde. Ze moeten goed zijn...
Lie(f)s.

pieterbie zei

Dit ziet er zo genietbaar uit, wellicht een mooi concert.
Of misschien zijn het je mooie foto's die mij dat doen denken.
Maar ik geloof natuurlijk ook wat je er over schrijft.
Zalig!

Haba zei

Goede morgen Gerda, een fijne woensdag gewenst.

Yova zei

Goedemorgen Gerda, Hier ben ik even. Onze broer moest gisteravond laat naar zk. Omdat om hersenscan maken. Kijken daar ook uitzaaien vind. Maandag krijgen uitslag van. Weer afwachten Gerda. Helaas is moeilijk pijn verzachten voor der.Werd wel aangeboden. Maar hij wilde toen niet. Omdat daar suf van word. Voor jou fijne dag verder. Groetjes,