donderdag 9 augustus 2018

Moet er nog zand zijn hihi?

Zandsculpturenfestival Oostende 2018 

Artiesten uit de hele wereld creëren een sprookjeswereld in zand met de meest geliefde figuren van Disney, Pixar, Star Wars en Marvel in de hoofdrollen.

Ontdek deze uitzonderlijk tentoonstelling vol emoties en avontuur, en beleef de magie van de 90ste verjaardag van Mickey Mouse op het Groot Strand van Oostende, nog elke dag tot en met 30 september 2018.

Circa 40 kunstenaars, afkomstig uit 12 verschillende landen, creëren uit niet minder dan 240 vrachtwagens Ardens grottenzand, een beeldengalerij van ruim 10.000 m² op het Groot Strand van het Oostende.

De reusachtige sculpturen van 2 tot 12 meter hoog zijn bestand tegen alle weersomstandigheden. Speciaal aangelegde paden maken het festival volledig rolstoeltoegankelijk, het wandelparcours bedraagt ongeveer 1 kilometer. Reken op één uur voor uw bezoek.

Het Zandsculpturenfestival in Oostende staat vermeld in het Guinness Book of Records sinds 2010 als grootste festival in z’n soort.

Deze zomer met de nieuwste Disney, Pixar, Marvel en Star Wars figuren in de hoofdrollen, en alle gekende Disney klassiekers en elke dag open vanaf 23 juni tot en met 30 september 2018.

Mijn foto's ervan kan je hier (klik) bekijken en zaterdag laat ik jullie ook die van Guido alias Leflamand zien, kom dus zeker kijken

11 opmerkingen:

pieterbie zei

amai, wat prachtig, dat is toch niet meer normaal.
Bedankt dat je mij mee laat genieten, want, schande, ik ben nog nooit geweest. En ik denk dat ik als Oostendse handelaar zelfs gratis kan gaan.
Maar goed, een mens moet kiezen wat hij met zijn tijd doet.
Ik trek mij op aan jouw prachtig beeldverslag :-)

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Ze zijn allemaal echt schitterend om te zien.Zandsculpturen hebben echt kunst gedaan. Hoop werk aangehad. Prachtig Gerda. Wat mooi bij Oosteinde. Ik wou dit ook in de buurt was. Daar zijn wij nooit geweest. Konijn stond ook erbij. Knap werk.... Petje af die hebben gemaakt. Mooie foto's geworden. Fijne dag.

John zei

Goeiemorgen Gerda,

Wat sommige mensen kunnen met een beetje zand is toch echt wonderbaarlijk. Nou ja, een beetje is dan wel een understatement, maar je begrijpt me wel. Prachtige sculpturen staan er. EN de foto's er van zijn even zo mooi.
Ik heb genoten van deze wandeling door het zand :)

Ik wens je een fijne dag.

Suske. zei

Mooie fotoreportage. Daar zitten echte kunstwerkjes tussen. Vele figuren herken ik, andere dan weer niet.
Fijne donderdag.

Lies zei

Wat een onverwachte g(r/l)imlach, Gerda !
Kunst hé !
Lie(f)s.

Garfjeuh zei

ziet er mooi uit.
Ik wens je nog een heel fijne zomer toe.

torfs gilbert zei

morgen Gerda,
het zijn echte kunstenaars, en jij mag er ook bij genoemd worden prachtig foto's nog en fijne dag

willy zei

kunstig gemaakt Gerda

en bijzonder fraai in beeld gebracht

groeten

Marjolijn. zei

Mooie kunstwerken maken die kunstenaars....!!

Haba zei

Goede avond Gerda, wat een geweldig mooie zandsculpturen, net nu we aan de kust stormvlagen en massa's regen verwachten. Zouden de sculpturen dat overleven? Ik hoop van wel, want het zijn stuk voor stuk prachtige kunstwerken.

Haba zei

Goede morgen Gerda, hier is wel veel regen gevallen, maar die verwachte stormvlagen heb ik niet bemerkt. Ik hoop dat de zandsculpturen het goed hebben overleefd.
Een fijne vrijdag gewenst.