dinsdag 10 juli 2018

22. GVSALM studiereis reis Engeland 2018 dag 4 NETHER HADDON


De Haddon Hall (klik) is een iconisch Engelse voorbeeld van een versterkt middeleeuws "manor house", gesticht in de 12de eeuw door exploitanten van de loodmijnen.

Vanaf de 17de eeuw stond het leeg tot de jaren 1920 en is daarna gerestaureerd door de Duke of Rutland. Het bleef steeds gespaard van brand, plundering of familieconflicten met aanpassingen in de Victoriaanse periode zoals. de unieke Tudor ruimtes en de vroeg-Elizabethaanse "Long Gallery" ontworpen door de bekende Engelse renaissancearchitect Robert Smythson. 

Het bezoeken is een stap terug in de tijd zetten want het is één der oudste huizen in Engeland en het enige dat gedurende zijn ganse bestaan aan één enkele familie toebehoorde, uniek voorbeeld van 900 jaar onverstoorde Engelse architectuur en dagelijks leven  met de oorspronkelijke lambrisering en dito meubilair.

De foto's ervan kan je hier (klik) bekijken en een heel fijn week gewenst, op vakantie of thuis! 

14 opmerkingen:

Yova zei

Goedemorgen Gerda,

Haddon Hall is daar echt schitterend om te kijken. Wauw wat is daar heel mooi om te zien . Buitenkant ziet heel goed uit. Van binnen is geweldig te zien. Hier zitten echt geschiedenis verhaal erin. Het is de oudste huizen hebben daar in de buurt zitten. Het is uniek foto's om te zien Gerda.Ik heb je foto's genoten. Ik wens jou fijne dag.♥♥♥

pieterbie zei

OMG, wat is dit een prachtige site.
Jaloers dat ik er nog niet geweest ben.
Maar goed, ik kan hier genieten van jouw uitstekende fotoreportage.

Lutje zei

echt mooi om eens te doen, zeker die plafond in de kerk is één van mijn favorieten, en de rest is ook al even mooi
Bedankt om dit te delen
Een @->- voor jou.

Haba zei

Goede morgen Gerda, echt weer een prachtige serie van 'The Manor' zo echt Engels. Je hebt het weer prachtig vastgelegd.
Ik wens je een fijne dinsdag toe.

klaproos zei

Ademloos mooi Gerda,
je waant je terug in de tijd...

"fantastisch"
wat hebben jullie veel moois gezien

John zei

Goedemorgen Gerda,
Wat een prachtige omgevingen. Binnen en buiten. Wat ben ik blij dat je ons dit laat zien zodat we kunnen meegenieten van al dit fraais.
Wat loopt je wederhelft te overpeinzen daar? :) Het lijkt me er wel een geschikte plek voor.
Ik wens je een fijne dinsdag.

torfs gilbert zei

Goede morgen Gerda
bedankt voor langs deze weg de reis mee te mogen beleven.
wat en pracht zo wel binnen als buiten echt de moeite waard om te bekijken
( allen vindt ik het spijtig dat je vervoerd werd met huidige voertuigjes, waarom dit ook iet met koets en paard hihi)
nog en fijne dag

willy zei

prachtige opnames van dit "manor house" Gerda

een genoegen om dit virtueel te kunnen zien

prettige dag

Marjolijn. zei

Mooi om zo even terug in de tijd te gaan met je mooie plaatjes meis.

Lies zei

Wat een belevenis, Gerda, daar mogen rondlopen...
Lie(f)s.

Terrebel zei

900 Jaar geschiedenis op één enkele relatief kleine locatie! Wat moet dat bijzonder voelen om daar te mogen rondlopen...Als die muren konden spreken...Schitterend in beeld gebracht ook: de foto's van details van objecten, een oeroud trappetje, het perspectief...Kortom: een blog om naar terug te keren en van te blijven genieten!

Haba zei

Goede morgen Gerda. Ik ga weer richting kleindochter, dus vandaag verder geen pc om te zien of je nog een nieuw logje hebt geplaatst.
Ik wens je een fijne woensdag toe.

Suske. zei

Mooie fotoreportage.
Vooral de foto waar je die speciaal geknipte haag ziet valt me op.
Groetjes.

Haba zei

Goede morgen Gerda, een fijne donderdag gewenst.