dinsdag 8 maart 2016

History @ The Movies 2016 3


Nog maar een tijdje te gaan en History @ The Movies (klik) sluit dan definitief de deuren!
De tierlantijntjes in de kostuums van Hugh Grant en Emma Thompson uit Sense & Sensibility nemen je mee naar de roddels, de rijkdom en de schone schijn van de hogere klasse in Engeland rond de jaren 1800. Met de romantische dialogen tussen Edward en Elinor op de achtergrond, ontdek je de historische context van de romans van Jane Austen. Maar ook Charles Dickens komt langs met David Copperfield en de vraag wat die in godsnaam gemeen heeft met Harry Potter. Met The King’s Speech ga je op zoek naar het verhaal achter de film. De kostuums van o.a. Colin Firth als King George, brengen je volledig in de sfeer van de jaren vlak voor de Tweede Wereldoorlog. Op die manier passeren wel meer betekenisvolle historische personages uit bekende en minder bekende films en TV-series de revue. Enkele foto's er van kan je hier (klik) of hier (klik) zien...

25 opmerkingen:

Ineke Vogel zei

Goedemorgen lieve Gerda,

Vorige week heb ik wat gemist merk ik: wat een prachtige serie heb je geplaatst.
Voor vandaag: prachtige kleding, alleen niet zo gemakkelijk in het dragen vermoed ik.

Dag lieverd, groetjes ook aan Guido,
xx, Ineke

Marlou zei

Goedemorgen Gerda!

Tot 10 april...
Ik denk dat ik dat nog net kan redden.
Ik zou zo in zo'n mooie jurk rond willen schrijden...
Alleen lijkt me minder makkelijk op de fiets.
Ik vind het prachtig!

Dagdag...
Groetjes van Marlou

.

Ferry - Jacqueline zei

Goedemorgen Gerda,
Prachtig kostuums zijn dit. Jurk is echt schitterend om te zien. Mooie museum om te bezoeken. Dit zie niet meer terug. Het is allemaal anders geworden. Het lijkt wel beetje op Sissy jurk. Sissy jurk was ook echt schitterend om te zien. Ik heb je foto's genoten.
Fijne dag.

pieterbie zei

zal ik aan mij moeten laten voorbij gaan.
Mijn achillespees speelt weer parten, dus veel verplaatsingen kan ik mij niet veroorloven.
Ook The Duchess komt hier aan bod.
Ik vond de film inhoudelijk niet zo super, maar de beelden van het historische Bath waren wel super.

Anoniem zei

Je hebt weer het onderste uit de kan gehaald!

Haba zei

Goede middag Gerda, weer mooie foto's van de kostuums. En wat je vraag betreft, nee het was losse sneeuw en daaronder geen dichtgevroren ramen, ik kon het zo wegvegen.

willyduvel zei

En toen waren er nog "meesterkleermakers" vandaar die prachtige kostuums he Grts

Natasja zei

Wat een mooie kleding zeg!! Ik zie mij er al in schrijden, in de amazonezit op het paard. Ik denk dat de kleding wel zwaar was vroeger.

A van de Aa zei

Ik zie je al rondhuppelen in z'n outfit, en Lefla dan als prins op het witte paard ..... saampje als Romeo en Juliet..... *Very Big smile*
En dan maken we er een ander sprookje van, ze leefde nog lang en gelukkig *Winkie*
Gtje.... *wink*

Lies zei

Whahhh..., sjiek hé, Gerda !
Lie(f)s.

Suske. zei

Die mensen hadden toen een klasse die je tegenwoordig niet meer ziet.
Mooi met andere woorden.

Sanne zei

Mooie foto's wanneer sluit deze tentoonstelling? Je hebt echt leuke foto's gemaakt.

Mirjam Kakelbont zei

Het kostuum van Casanova springt er wel tussenuit! Maar daarvoor heb je hem natuurlijk ook op je blog geplaatst.
Was het museum dichterbij dan ging ik er zeker een bezoek brengen.
Lieve groet

christiene zei

Mooi om te zien,een wereld van verschil,
met de tijd van nu,prachtig wat je hier laat zien Gerda.
groetjes Christiene,

FRANK103 zei

Je hebt mooie foto's van deze kleding gemaakt Gerda! Mij spreken thema's als Pirates of the Carraiben, met vergelijkbare kleding, meer aan dan Casanova.

Terrebel zei

Het verleden aan de hand van historische kostuums...prachtig bedacht en prachtig op de gevoelige plaat vastgelegd! Dank je wel weer voor deze fraaie virtuele reis, lieve Gerda!

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat breng jij deze rijkdom weer voortreffelijk in beeld, gerda!!!

magnifiek! :-))

Marjolijn. zei

Veel pracht en praal meis.
Fijne dag vandaag.

Haba zei

Goede morgen Gerda, ik vertrek zo weer richting Laura, dus ik wacht niet op een eventueel nieuw log, Ik wens je een fijne woensdag toe.

Lutje zei

als ik die kleding zie ben ik blij dat ik toen niet moest strijken :o)

Mieke zei

Goh Gerda, dat is echt spek voor mijn bek. Zou ook wel eens in zo'n mooie jurk naar een bal willen en walsjes en polka's dansen. Droom, droom.

merel zei

amai zeg dat zijn nogal kostuums , zo sjiek ,zo bijzonder

willy zei

chique Gerda

ik heb getwijfeld of ik er al dan niet heen ging

prettige avond

Albert y Mara fotoblog zei

Omdat wij bijna nooit naar de bioscoop gaan hebben wij deze log van jou toch wel wat anders bekeken. De kostuums zijn mooi, maar daarmee hebben wij alles gezegd. Inhoudelijk kunnen we er deze keer niet veel over zeggen. Sorry Gerda.

Morgaine zei

Oh the Duchess, dit film is ook zo prachtig mooi, ook om de kostuums maar het hele verhaal natuurlijk ook, en vooral hoe zij haar dochtertje noemt op het laatst als het eenmaal geboren is, geloof mij dat is raar om dan de naam van je eigen dochter in het nu te horen, hahahaha

X