In de eerste hal van Train World, naast de oudste locomotieven, staan nog een aantal Belle Epoque exemplaren, waaronder een kleine rangeerlocomotief uit 1880.
De twee latere modellen vertegenwoordigen de grote technische sprong voorwaarts . De eerste 'loc', uit 1902, had al een maximum snelheid van 120 km per uur en werd vooral ingezet op de vaste lijn tussen Brussel en Antwerpen. De andere, de ‘Pacific’ ook wel 'Koningin van Luxemburg' genoemd, was bij zijn in dienst stelling in 1910 de krachtigste locomotief van Europa.
En hier (klik) kan je er onze impressie van bekijken...
Nog eventjes dit en sorry daarvoor: de link naar het album gisteren was niet juist, ik paste dat later op de dag aan. Wie het correcte album wil zien moet naar mijn vorige log (klik) terugkeren...
De twee latere modellen vertegenwoordigen de grote technische sprong voorwaarts . De eerste 'loc', uit 1902, had al een maximum snelheid van 120 km per uur en werd vooral ingezet op de vaste lijn tussen Brussel en Antwerpen. De andere, de ‘Pacific’ ook wel 'Koningin van Luxemburg' genoemd, was bij zijn in dienst stelling in 1910 de krachtigste locomotief van Europa.
En hier (klik) kan je er onze impressie van bekijken...
Nog eventjes dit en sorry daarvoor: de link naar het album gisteren was niet juist, ik paste dat later op de dag aan. Wie het correcte album wil zien moet naar mijn vorige log (klik) terugkeren...
20 opmerkingen:
Goede morgen Gerda, ik dacht al deze foto's van vandaag heb ik al eerder gezien. Maar ze blijven toch mooi, als ik terug kom uit het asiel zal ik de juiste foto's van gisteren nog even gaan bekijken.Voor vandaag wens ik je een fijne dinsdag toe.
Wat mooi al die locomotief. Je foto's is prachtig zien. Heel interessant om te kijken hoe daar uit ziet. Ik moet zo weg. Ik heb je foto's genoten Gerda.
Fijne dag.
prachtig gerda, wat een schitterende machinerie,
dan is het nu toch maar saai hé.
ik hoop dat jij een heerlijke dag hebt,
dikke knuffels vanuit een nat zompig schapenweitje, met een warm hart :-)
xxx
prachtig shot hier in de post!
indrukwekkend.
De link die je vandaag plaatste is naar een album met foto's die ik al gezien heb. Of was dat de fout? Ben niet goed meer mee :-)
Kan geen kwaad.
OT: ik moet idd ergens tijd proberen te stelen om mijn foto's te bewerken en blogtekstjes te schrijven. Het is erg dat het zo is, maar ik heb het veel te druk. Ik moet daar natuurlijk content mee zijn. Gisteren zijn er een pak collega's vertrokken uit het bedrijf. Veel er van hebben nu tijd om handen om een andere uitdaging te zoeken zoals dat heet.
Ik slaag er idd wel in omdat ik toch wel elke dag een foto op mijn blog wil. Maar ik ben niet altijd tevreden over de kwaliteit van mijn afwerking en de tekst.
Ha die Ge4rda,
wat een heerlijk museum!
Ik kan me voorstellen, dat je daar een tijdje doorgebracht hebt...
Wij waren vorig jaar in Canada naar een soortgelijk museum.
Ik proef dezelfde sfeer... een beetje zelfs het zelfde licht.
We mochten bij de machinist in zijn domein...
hij was gepensioneerd, maar kon maar geen afscheid nemen van zijn loc en wist er lekker veel van te vertellen.
Dagdag!
Heb het goed vandaag...
Marlou
.
Ik heb de juiste foto's gezien zie ik. Deze zijn ook weer prachtig. Die locomotieven hebben toch echt wat he? Ik wens je een fijne dag!
'k Blijf er bij, Gerda, gisteren mooi, vandaag nog steeds mooi !
Lie(f)s.
@Uitleg/hand met 7 vingers.
Had je blog van gisteren gemist, lieve Gerda! Maar wát een knap staaltje techniek zeg! En wat een heerlijk stukje detail in je foto's. Genieten dit!
Vergane glorie, de meeste locs hebben wel een verhaal te vertellen.
Elk loc dat kwam was weer beter dan de vorige.... de race om de snelste was in volle gang.
weer genoten van de foto's.
Gtje... fijne avond.
Een museum zo vol van nostalgie
Fijn om te zien hoe het vroeger was
Mooie plaatjes vandaag weer...!!
Fijne avond.
Die oude locomotieven blijven tot de verbeelding spreken.
Fijne avond.
ondanks de moeilijke omstandigheden...
schitterende foto's Gerda
Elke dag moet ik beamen dat dit een fantastisch interessant museum is. Jonge mensen kunnen zich niet voorstellen hoe het er vroeger aan toe ging, ik heb als kind ook vaak op een trein gezeten waar de banken in hout waren, en ook 3e klasse was geen uitzondering.
O.T jouw donkerbruin vermoeden klopt helemaal, we zijn gewoon grote liefhebbers van lekker eten en een goed glas. Zijn wij Bourgondiërs ? Ja dus zei ze volmondig.
Ja, kijk, dit maakt het af he! Hij staat goed in de ruimte en is goed verlicht. Prima.
Mooi die oude treinen en hun geschiedenis. Ik leer altijd wat bij op jouw blog. Je hebt er mooie foto's van gemaakt. :)
Je foto,s zijn mooi Gerda, en dat dit alles bewaard blijft
zo dat je er van kunt genieten
hoe mooi de oude locomotieven en treinen vroeger waren.
Groetjes Christiene.
ik zit geboeid te kijken naar je prachtige foto's die zo'n nostalgische sfeer oproepen ..
wondermooi, gerda!! :-))
Mooie lokomotieven daar in dat museum, maar wel wat donker, of lijkt dat maar zo?
Prachtige beelden Gerda Toen gebruikte men nog degelijk materiaal he Groetjes
Een reactie posten