donderdag 4 december 2014

Eureka!


Ik denk met deze bewerking een einde te kunnen maken aan al die polemieken die tegenwoordig rond de figuur van Zwarte Piet bestaan: we trommelen gewoonweg een alien op als hulp voor de sint! En nu maar hopen dat ze daar vanuit de ruimte niet meekijken, anders zouden we die verdrukte minderheid wel eens over ons heen kunnen krijgen... Is deze Piet wat huiveringwekkend? Net goed, dan doet hij eindelijk weer wat hij moet: de stoute kinders angst aan jagen!  *wink, big smile*

24 opmerkingen:

Haba zei

Goede morgen Gerda, brrr ik vond die gele en groene pieten al eng, dan deze is helemaal een griezel zeg. Maar de aliens boos maken. . . niet verstandig want die kunnen dan de boel hier wel eens overnemen.
Wat mijn blogfietsje betreft, dat pak ik iedere ochtend om een rondje langs de bevriende blogs te maken. Het is mij te ver om dat lopend te doen *wink* Ik kan het je aanraden.
Voor vandaag een fijne donderdag gewenst.

klaproos zei

:-) niet alleen de stoute kinderen gerda:-)
mij ook :-))

bay bay


maar je hebt het knap gedaan :-)

xxx

Marjolijn. zei

Oei, oei....Gerda toch.... hier komen toch geen stoute kinderen... :-)

Hou het lekker warm vandaag.

Mirjam Kakelbont zei

Dát is nog eens een goede vondst, want aliens leven niet op aarde, dus kunnen we ze ook niet beledigen. Heel slim van je, Gerda <3
Liefs Kakel

John zei

Goedemorgen Gerda,
Hahahaha wat een leuke bewerking heb je gemaakt. Of is het geen bewerking en heb je echt een alien betrapt bij het vullen van jullie schoen? :D
Tja, als deze niet wat respect een angst inboezemt weet ik het ook niet. Laat hem of haar vooral bij die zeikertjes langsgaan dan :) Dan leren ze dat wel af.

Ik wens je een fijne dag, en dank voor je altijd positieve reacties :)

Anoniem zei

dat ben jij toch niet in vermomming hé Gerda *wink, big smile* !
lieve groet, Hilde

A van de Aa zei

De Pieteman, als dan niet zwart, is al lang geen boeman.
De roe en de zak zijn in Spanje gebleven want er wordt beweert dat er geen stoute kinderen meer zijn... ik het daar mijn grote twijfels over !!!!
;-)

Boerin zonder Naam zei

Hier een onthulling uit het priveleven van de boerin:
Mijn vader heette Nicolaas, de broer onder hem heet Piet, eveneens als een van zijn neven.
Dus als vroeger Nicolaas met de Pieten uit rijden ging; betekende dat dat mijn vader met zijn broer en neef aan het werk was. En daar werden ze meestal wel zwart van.

Mieke zei

Heel grappige en best scary foto. Echt geslaagd, nu hoeft er niemand nog te klagen.

Chantal zei

Ik blijf de oude tradities, en laat het gewoon zijn wat het is

Lies zei

Stond er niet in dat boek dat er geen stoute kinderen waren dit jaar, Gerda ?!
Huiveringwekkende Piet... !
Lie(f)s.

Ferry - Jacqueline zei

Haha... leuke bewerking heb je gedaan. Kop is best wel eng Gerda. Het lijkt wel alien achtig.
Ik hoop dat kinderen niet deze foto schrikken. Brrr...... Grapje!

Fijne dag verder.

Anoniem zei

Het zou inderdaad de oplossing kunnen zijn voor de heersende polemiek rond zwarte piet. Natuurlijk moeten we dan wel rekening houden met het interspaciale centrum voor gelijke kansen van aliens. Anders zou het probleem enkel verlegd zijn. Een leuke foto met trekken van een bekend iemand.

willy zei

dat was wel even schrikken Gerda...

ik ben nochtans braaf geweest, al zeg ik het zelf

prettige dag

Suske. zei

Stoute kindertjes bang maken is heden ten dage niet meer educatief verantwoord.

Kay ♥ zei

Schrikken doe ik allang niet meer,
bang zijn nog minder.
Eigelijk vind ik die leukerd hier wel iets hebben. Gelukkig kan er hier nog een lach af. Alle liefs ♥

Unknown zei

How cool. Thanks for sharing.

Terrebel zei

Jouw Piet is geweldig, lieve Gerda! En inderdaad: kinderen moeten weer gaan huilen van angst...Wie heeft ooit bedacht dat we aardig moeten zijn voor dat grut? ;-)

thatfullmoonguy zei

Oei, ik ben ook niet zo'n fan van dat bangmaken, maar eerlijk gezegd was dat wel een doel van die pieten, denk ik. Dus ja, het had een functie. Maar volgens mij is alles allang gerelativeerd en ziet iedereen het alleen nog maar als een sprookje. Eén dat er bij hoort, dat wel.
Jouw piet is wel een beetje eng, ja!

En dankudanku! Als het met gesloten beurzen kan, doe ik mee!

Liefs,
Clemens.

merel zei

Knap gedaan maar geef mij toch maar de gewone zwarte piet

Renesmurf zei

ja, nog even en er komen smurfen aan te pas! Maar he, alles komt wel goed!

Albert y Mara fotoblog zei

Schitterende bewerking Gerda, maar toch een gewone Pedro is plezanter. Nog twee dagen en die man gaat weer terug naar Spanje, waar het weer in Andalucia veel aangenamer is *WINK*

Wim zei

Ja maar... Er zijn ook zwarte Aliens! En zo blijft de discussie Zwarte Piet 'lekker' duren ;-)

pieterbie zei

ik dacht eventjes dat het Voldemort was, aka hij die niet genoemd mag worden.
Knappe bewerking.