dinsdag 16 december 2014

Brussel: Dino-museum

De dinosaurus had geen hoed en ook geen regenjas.
de dinosaurus wist niet goed wat voor een beest hij was.
De dinosaurus at geen drop en dronk geen bier of wijn.
De dinosaurus had een kop, maar die was wel wat klein.
De dinosaurus had soms jeuk, dan was hij niet zo blij:
een ander krabben vond hij leuk, zichzelf kon hij niet bij.
De dinosaurus danste vaak of neuriede een lied.
De dinosaurus had geen spraak, dus liegen kon hij niet.
De dinosaurus had een kind, dat was nog in de groei.
De dinosaurus liet een wind. Toen dacht die kleine dat het woei.
Ach, toen hij uitgestorven was
waardeerde hij de oertijd pas.
© Willem Wilmink
*wink, big smile*
De galerij van de Dinosauriërs in het Museum voor Natuurwetenschappen (klik) is een must voor elke liefhebber van deze grote, uitgestorven dieren, kijk daarvoor maar eens hier naar onze foto's.

24 opmerkingen:

pieterbie zei

Wellicht meer dan 15 jaar geleden dat ik er nog kwam.
Mooie overzichtsfoto.

Haba zei

Goede morgen Gerda, wat een toepasselijk vers van Willem Wilmink erbij. Die kende ik nog niet.
Ik wens je een fijne dinsdag toe.

Marjolijn. zei

Daar rond kunnen kijken is een groot plezier voor jong en oud..!
Mooie dag vandaag.

Lutje zei

dat is ook wel een heel leuk museum volgens me, vooral die dino die danste en een lied neuriede ;-)

Ferry - Jacqueline zei

Wat is daar mooi om te zien. Wij gaan zelden naar museum. Je hebt aardig foto's gemaakt. Leuk om te volgen. Kinderen vinden dit interessant.

Sommige bewoners hebben aangifte gedaan bij politie. Dit pikken ze niet. Ze kunnen niet meer bellenbord niet meer bellen. Ramen kapot en hele brievenbus helemaal ontploft. Ik ben zaterdag naar toe geweest.Het is best wel heftig om te zien. Er komt nood brievenbus. Voor tijdelijk. De lift doet het weer.
Gaat lekker zo met ons. De ene ander probleem. Ik ga straks boodschappen doen. Dit moet ook gebeuren.
Beetje druk.

Fijne dinsdag.
ps;We gaan in de vakantie 1 dagje naar Amsterdam toe. Wij zijn nog niet geweest. Het moet redelijk goed weer hebben. Geen regen. Pfff... Lang verhaal weer.

Suske. zei

Niet te geloven dat die monsters lang geleden vrij rondliepen.
Ik wens je een fijne dinsdag Gerda.

Chantal zei

leuk om de foto de fascinatie van dat jongetje met die pet te zien

John zei

Goedemorgen Gerda,
Soms, als ik er over nadenk dan vind ik dat het bijna niet is voor te stellen dat deze dieren over de aarde banjerde. Zo groot, zo immens, zo sterk. En uitgeroeid in een fractie van de tijd dat de aarde bestaat.
De mens zou daarom beter moeten omgaan met de dieren die de aarde rijk is...

Mooie foto's en ik wens je een prettige dag.

Kay ♥ zei

Beesten
uit de oertijd
geesten
van toen de mens
nog een viervoeter was

wij krijgen daar nu foto's van,
beginnend met een hoofdletter,

een heel alfabet
en een pak pret
om naar te kijken hoe het toen misschien wel echt was.

knap werk G-tje ♥

A van de Aa zei

Van de week gezien dat Lefla bijna met een schilderijTJE thuis was gekomen, vraag je je af met welke DinoTJE hij dan was thuisgekomen.
Als die dan ook op de bank mocht liggen ... was er geen plaats meer op die bank voor je Gtje.
*big wing en very big smile*
En dan even het Dinotje uitlaten ipv de hond, vraag je je af naar de omvang van de poepzakjes..... ;-)

G'tje fijne dag nog.

fotorantje zei

mooie overzichtsbeelden

Terrebel zei

Geweldig, lieve Gerda! En het lijkt wel alsof archeologen steeds meer dino's op het spoor komen. Inmiddels is de altijd gedachte reusachtige T-Rex een kleintje vergeleken met sommige anderen. Zelf denk ik dat er nog een paar rondliepen toen de eerste mensen er al waren. Zodoende de verhalen over vliegende vuurspuwende draken. Denk je ook niet?

Anoniem zei

Jurasic Park lijkt hier niet ver weg te zijn. Dit zijn boeiende tentoonstellingen, maar vooral voor de jongsten erg fascinerend. Deze dieren hebben altijd tot de verbeelding gesproken en het is nog altijd een raadsel hoe het kwam dat ze zijn uitgestorven. Wellicht gebeurt dat ook ooit met het menselijk ras, vooral wanneer de wereld verder evolueert zoals nu het geval is.

klaproos zei

prachtig om daar rond te lopen gerda, wat zijn we dan klein hé.
mijn overbuurmeiske is hélemaal weg van dino's:-)
voor haar zijn ze nog in de tijd:-)
prachtig,

OT
ik ben er weer even, en dan weer niet:-) sjoe koms en goos.....
xxx

willy zei

een prachtige collectie..

en gelukkig lopen die "beestjes" hier niet meer rond..

knappe foto's en dat versje maakt er een heerlijk logje van

groeten

Mirjam Kakelbont zei

Je gekke is dat ik me niet kan voorstellen dat die beesten echt geleefd hebben. Ik twijfel er niet aan dat het zo is, ik kan me er alleen geen voorstelling van te maken. Zie jij ze al door het centrum van Brussel denderen :-)
Toch knap dat ze alles op weten te zetten, anders hadden we nu nog niets geweten over de dino's.
Liefs Kakel

Merel zei

Ben er nog nooit geweest en dankzij jou kan ik er nu een beetje van genieten mooie woordjes ook

Anoniem zei

hoi Gerda,
kom ik toch snel even langs. heb het vorige én deze week eigenlijk best druk; effe een full-time weekvervang, 46 u op een week. dus best moe als ik 's avonds thuis kom.
Leuk hé al die dinosaurusskeletten. mijn achterneefje ging er ook heen met zijn oma (mijn tante dus).
hartelijke groet, Hilde

curieuzeneuzemosterdpot zei

mooi album van deze indrukwekkende beesten, gerda!!

ook het gebouw, met het al dat glas heb je prachtig weergegeven! :-))

Renesmurf zei

ja, daar is best fantasie bij gebruikt, en dat is op zich prima.

christiene zei

Ha Gerda,dat zijn nog eens grote beesten mooi dat we dit bij jou kunnen zien.
We leven in een andere tijd Stel je staat er langs dan voel je wel heel klein,je gedichtje maakt het af...
Groetjes Christiene.

Wim zei

De liefhebbers van Jurassic Park hebben dar een educatieve boterham aan ;-)

Lies zei

Toeme, da's groot, Gerda... !
Lie(f)s.

Albert y Mara fotoblog zei

Wij denken dat onze kleinzoon Viggo, waar we nu zijn, die Dinosauriërs mooi zal vinden.