woensdag 26 november 2014

Vroenhoven-brug


Ik ga jullie tenen nu wat rust gunnen, als ze tenminste na de taster van gisteren al krulden *wink, big smile*. We hebben het over Vroenhoven-brug (kik) waar onze Lefla een congres bijwoonde en een puike presentatie vertoonde over zijn verzameling, waarover later meer. Daarnaast wist hij ook nog mooie foto's (klik) van dit merkwaardig bouwwerk te maken, waarvoor ik graag een plaatsje op mijn blog inruim, temeer omdat ik er ook een beetje mijn inbreng in had door ze te ver- en te bewerken...

28 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Laat jouw mannetje maar schuiven, als hij eens een dagje alleen op pad gaat... :-)
Hij komt gewoon weer terug en brengt je ook nog handen vol werk.
Maar hoe dan ook bij jullie beide zit mooie foto's maken in de genen.

Mooie dag vandaag.

Haba zei

Goede morgen Gerda, dit is ook weer een mooie foto. Het is een brug die met mooie vloeiende lijnen een lust voor het oog is.
Ik wens je een fijne woensdag toe.

Lutje zei

in vroenhoven, dus in Limburg aan de nederlandse grens.
Ik dacht en schreef ook dat het een rare brug was, maar eigenlijk ziet ie der nu best mooi uit

Marlou zei

Goedemorgen Gerda!

Wat een schitterend bouwwerk...
Daar heeft de architect heel wat uurtjes in zitten...

En feliciteer Lefla en jezelf met de prachtige fotoos!!

heb het goed vandaag...

Liefs van Marlou

.

klaproos zei

Ja Prachtig Gerda,
ik ken de brug van René, een medewebbie en lieve vriend,
die heeft ze al eens laten zien op zijn blog,
prachtig stukje architectuur hé
dat past precies in jullie straatje,

Onze dag gisteren was er een van wandelen, lachen culinair genieten, van gedachten wisselen nóg meer lachen en vergeet het zingen niet Gerda,
dat vriendinneke zingt "altijd"
zo heerlijk ontspannen :-)
maak jij er vandaag ook zo'n zelfde dag van ? dan weet ik dat het goed zit

xxx

John zei

Goedemorgen Gerda,
Nou, gister zag ik precies niet aan de foto dat Lefla hem gemaakt had. Jullie maken foto's in de zelfde stijl en dat is hartstikke leuk.
Mooie reportage en wat een gebouw om te zien. De vormen zijn erg mooi. Vrouwelijk.

Ik ben benieuwd naar de presentatie maar die krijgen we nog te zien dus. :)

Fijne dag

A van de Aa zei

Het is inderdaad een apart bouwwerk.
Maar is het nu een monumenten brug of een brugmonument. ;-)

Kay ♥ zei

Geen brug te ver
of Lefla neemt ze met zwier
of het nu richting Maastricht ging
of op een plaatsje ver van hier

hij nam ook nog even de tijd
voor een zonsondergang
en met wat respijt
enkele jongeren die stonden te wachten

onze tenen krulden dus met plezier
want vandaag, nu en hier
werd eindelijk het tipje van de sluier opgelicht
en brengt spontaan een glimlach op ons gezicht.

Anoniem zei

Dat is dan letterlijk en figuurlijk een brug slaan over de grenzen heen. Buren in goede verstandhouding is altijd een aangenaam begrip. Vaak in een oorlog wordt hevig strijd geleverd omwille van het bezit van een brug. Ook nederlanders hebben een rijke geschiedenis wat betreft de strijd tegen het water. Een mooi bouwwerk in elk geval en natuurlijk mooi in beeld gebracht.

Terrebel zei

Nu ben ik benieuwd wat dat voor congres was, lieve Gerda! Als dat net zo interessant is als de foto's dan belooft dat nog wat!

Chantal zei

gave lijnen zeg.

Lies zei

Oehhh..., moooiiiii..., Gerda !
Lie(f)s.

Mirjam Kakelbont zei

Een schitterende foto. Het is ook wel een waar kunstwerk, de brug.
Overal waar ik hout zie, moet ik aan mijn vader denken. Hij is heel zijn leven meubelmaker geweest. Wat zijn ogen zien, maken zijn handen. Zo'n brug natuurlijk niet...
Liefs Kakelino

Boerin zonder Naam zei

Prachtig staaltje architectuur!
Om niet te zeggen: functionele Kunst (met de grote K)

willy zei

wat een prachtig ontwerp Gerda..

en de fotograaf verdient hier wel een pluim...
groeten

Mieke zei

ook schitterend maar die van gisteren kan niet overtroffen worden.

Anoniem zei

Een formidabele reeks foto's over dit museum en de brug. Werkelijk, ze zijn prachtig. En jij mocht niet mee lieve Gerda? Maar je hebt hier je deel aan gehad. Heb je link geklikt naar de uiteenzetting van de brug. Verdorie, dit was ik helemaal vergeten, de tijd vliegt ook snel. Alles goed?

Suske. zei

mooie foto's hoor. Zo heb ik weer wat opgestoken.

fotohanvogel.blogspot.com zei

Prachtige serie Gerda ik heb weer van je vakmanschap genoten!

Merel zei

Prachtig ik herkende het niet en dan weten dat het heel,dicht bij mij is

Renesmurf zei

Het is een heel mooi bouwwerk, zeker zoals jij het laat zien! Als je dat tegenkomt is het genieten!

Unknown zei

Stunning. Amazing point of view.

curieuzeneuzemosterdpot zei

vroenhoven, begot! :-))

ik was helemaal zot van die oude brug, maar nu ik zie hoe knap de nieuwe brug geworden is, vrees ik dat mijn zottigheid niet minder zal. ;-))

een dikke pluim op de hoed van leflamand voor deze prachtige foto's en natuurlijk ook op jouw hoedje, gerda, voor de mooi ver/bewerking ervan! :-))

Albert y Mara fotoblog zei

Dat jullie foto's maken in dezelfde stijl, ligt er zeker ook aan dat jullie dezelfde studierichting hebben gedaan. Complimenteer Lefla maar met zijn reportage.

Albert y Mara fotoblog zei

En jij met je bewerking Gerda *WINK*

Wim zei

Dit is wel het neusje van de zalm van 'het beton'

pieterbie zei

amai, wat een prachtig stukje architectuur.
De Willy zit daar achter, dacht ik.
Heb dan altijd minder goede gevoelens, omwille van Augusta in de tijd.
Maar goed, dat verandert niets aan de schoonheid van dit kunstbouwwerk.

fotorantje zei

heel bijzonder
wat een mooie foto's mede dankzij jouw bewerkingen
jullie zijn een goed team