vrijdag 7 februari 2014

Wielewaal


Kom mee naar buiten allemaal
Dan zoeken wij de wielewaal
En horen wij die muzikant
Dan is lente weer in 't land!
Dudeldjo klinkt zijn lied,
Dudeldjo klinkt zijn lied,
Dudeldjo en anders niet.

Hij woont in 't dichte eikenbos
Gekleed in gouden vederdos
Daar jodelt hij op zijn schalmei
Tovert onze harten blij.
Dudeldjo klinkt zijn lied,
Dudeldjo klinkt zijn lied,
Dudeldjo en anders niet.

Kom mee naar binnen allemaal
Wij zochten naar de Wielewaal
Wij vonden niet die muzikant
Uitgestorven in dit land
Dudeldjo klonk zijn lied,
Dudeldjo klonk zijn lied,
Dudeldjo en anders niet.
(traditional - Duo Karst - De Duinstappers - André Van Duin - Wim de Bie e.a.)

Hij is blijkbaar NIET uitgestorven de wielewaal (of is het wie-la-waai hihi), want ik heb hem in de tuin gespot! Het wordt dus straks wel degelijk écht lente... Is dat geen hoopgevende gedachte om er de dag mee te beginnen?

28 opmerkingen:

Suske. zei

da's inderdaad hoopgevend.
op naar de lente EN het weekend.

Lutje zei

dat is fijn, ik geloof dat ik niks anders dan kraaien en eksters zie, ik zette een vogelhuisje voor eens wat anders te zien, maar daar halen die ook alles weg...

Haba zei

Goede morgen Gerda, ik heb van alles in mijn tuin gezien in de loop der jaren, maar nog nooit een wielewaal.
Mussen, vinken, mezen (drie soorten) lijsters, merels, spreeuwen, roodborstjes, heggemussen, winterkoning (die broed altijd hier in de haag) meeuwen, kauwtjes, eksters, groenling, puttertjes, een fazant, een bonte specht, een sperwer, een smelleken. Zelfs eens een leeuwerik(die zie ik nu eigenlijk nooit meer hier in de buurt) twee tuinfluiters , nou ik kan er ook nog wat vergeten zijn, maar nog nooit een wielewaal .
Ik wens je een fijne vrijdag toe.

Chantal zei

En ik zing meteen mee...LOL

Marjolijn. zei

Ha, dat is mooi....!!
Ja zeker op naar de lente, dat is het allermooiste.
Ook al ziet het er nu nog niet naar uit, als ik naar buiten kijk.

Fijne dag vandaag en op naar een mooi weekend.

Marlou zei

Goedemorgen Gerda!

ohhh... een heusche Wielewaal!
Wat moet dat een verrassing geweest zijn!
Maar ja... je hebt zo'n vogelvriendelijke tuin, daar móeten de vogels wel op af komen...

Fijn weekeinde!
Groetjes van Marlou

.

A van de Aa zei

San ben je een geluksvogel als je hem gespot hebt. Knap ook, want hijis erg schuw wat dat betreft.
Hij is niet uitgestorven, maar wel bedreigd en staat op de rode lijst van bedreigede diersoorten.
En je hebt het over de lente, en op de radio komt zojuist dat het herfstachtig weer wordt dit weekend........ en kijkend naar buiten.. ;-)

John zei

Goedemorgen Gerda,
Ten eerste: Wat heb je deze postzegel mooi vastgelegd! Ik vind het een schitterend idee zo close-up.
En de lente? ja, we zijn een beetje verwent geweest, dus een terugval naar de winter zie ik niet zitten. Laat dan de lente er maar snel zijn, maar het kan vriezen tot aan ijsheiligen, en dat is het nog even niet.

Bedankt voor je gedicht op mijn blog. Ik vond het erg leuk.

Dat de vrijdag je alles mag brengen wat je nodig hebt.

klaproos zei

ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh
wat leuk gerda, dat is een écht lentegeluid:-)

fantastisch mooi,
ik heb er ooit 4 zien vliegen 2 ouders en 2 jongen...
superrrrrrrrrrrrrrrrrr
ik vergeet dat never nooit meer:-)

xxx

Leo zei

Prachtig vogeltje. Nee, hier nooit gespot. Wij zien hier wel regelmatig grote blauwe vogels voorbij komen, vaak luid kraaiend van plezier dat ze weer mochten opstijgen of juist dat ze mogen gaan landen. Valt vast niet onder het gevederde volkje, maar gut, wie daar op let...het vliegt....En verder...opvallend hoe weinig mussen wij hier zien. Het barst van de mezen en roodborstjes, maar gewone mussen? Niks!

Kay ♥ zei

* prachtfoto*
Ja hij bestaat nog
en doedeljaat hier ook
al zie ik hem niet vaak
horen doe je hem wel.

Mocht ik vleugels hebben
ik landde even bij jou in een boom,
zou met veel vertoon
eens gaan zitten poseren
en wie weet , stond ik dan ook op de nieuwste postzegel ♥

Terrebel zei

Een prachtige gedachte bij een prachtige foto, lieve Gerda! Zelf zag ik al trekvogels die helemaal in de war leken te zijn: 'Moeten wij nu wel of niet naar het Zuiden vliegen?'

fotorantje zei

oooh heb jij die echt in levende lijve gezien, wat leuk

Lies zei

Echt, Gerda ?! Fantastisch !
Lie(f)s.

willy zei

die heb ik nog niet gespot Gerda..

prachtige foto met die postzegel..

groeten

Boerin zonder Naam zei

De lente mag komen..... Maar ik heb eigelijk eerst een vorstperiode nodig! De weilanden zijn dichtgeslagen van de regen en als het vriest dan komt de grond los en droogt het land op. Na de vorst kan de mest uitgereden worden, bij nat land verstikt de mest de wortels en groeit er niet veel. Dus ja, de lente mag komen..... Na de winter!

Anoniem zei

De wielewaal dat is lang geleden dat ik nog over dat beestje hoorde. Hij bestaat dus nog altijd, fijn dat jij hem spotte! Een fijne wielewaaldag!

Iris zei

John zei o.m: "Wat heb je deze postzegel mooi vastgelegd! Ik vind het een schitterend idee zo close-up." Ja, lieve Gerda, mij maak je heel blij met dat kunstwerkje. Ik had nog nooit de kleur van een wielewaal gezien, stel je dat even voor, ik die zoveel van vogels hou. Dankjewel!

LUC zei

Was het Di Rupo niet ! :-)

fotohanvogel.blogspot.com zei

Gerda, wil jij een keer mijn postzegel verzameling zien. ;-)
Mooie dag morgen!

Han zei

met URL

Renesmurf zei

Joehoe, het is wel erg vroeg dit jaar, maar de lente meldt zich! Of wellicht is het even een klein voorkiekje.

merel zei

ik kijk ook uit naar de lente, alleen dat ene vlokje dat er zaterdag ochtend op mijn oogjes komt begrijpt het niet zo goed en droomt nog een beetje ....

curieuzeneuzemosterdpot zei

waar heb jij die postzegel nog uitgehaald, gerda?
eentje van 7 fr??? ;-))

nog vreemder is het dat ie afgestempeld is in istanboel??

laat je wielewaal maar wielelawaaien!
zolang jij de (lente)kriebels voelt, is't goed! ;-)))

fijn weekend,

Albert y Mara fotoblog zei

Van deze log werd ik nu echt blij Gerda, want het deed me denken aan mijn werkzame leven dat wij met collega's dit nummer zongen bij de koffie, het buiten lente was met mooi weer en we moesten werken met een dagdienst. Ik blijf het een mooie vogel vinden. Fijn weekend met Guido.
Liefs en groetjes Mara

pieterbie zei

Istanbul dan nog :-)

Wim zei

Hopelijk blijft het deze maand nog zacht, dan hebben jullie de zachtste Winter ooit :-)

es zei

Bij mij in de tuin zijn de vogels reeds volop aan t flirten.
Van vroeger ken ik februari met een dik pak sneeuw tot aan je knieën.