maandag 21 november 2011

Berlijn 17: Gendarmenmarkt


Hop met de beentjes, vooruit paardjes: trek ons gezwind en met veel plezier de nieuwe week in. Laat de werkpaardjes onder ons per koets ten arbeid trekken, liefst in een gouden! *wink, big smile*. Jammer, je kunt het niet kiezen maar ik wens het jullie toch toe, uit heel mijn hart. En wij die niet werken, zullen ondertussen een bezoekje aan de Gendarmenmarkt (klik) brengen in het albummeke Berlijn 17, OK? Maar vanavond mogen jullie dat ook doen, in alle rust!

Tot nu toe over Berlijn:
Tip: wie wil weten waar de opnames zijn genomen klikt rechtsboven in de slideshow op 'back', dan kom je  vanzelf bij de thumbnails terecht mét de gewenste informatie. En de link naar het uitgetikte programma vind je rechts bij de pagina's. Naar hier terug keren kan dan via 'startpagina'.

19 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Wat is er mooier dan zo'n mooie plek bezoeken?
En dan een lekker dutje doen in de zon, niets toch..!!
Schitterend album meis, voor deze grijze dag.

Han zei

Gerda, je weet de spanning wel mooi op te voeren van mooi naar mooier en mooist, zoals deze foto!

Lutje zei

volgens mij het rustigste plekje van Berlijn :o)
Maar het is wel een heel mooi gebouw

Lutje zei

ps; om 9.13u zou de trein vertrekken, we staan daar, zegt er iemand, de treinen rijden vandaag niet? Wij kijken en ja, juist dat weekend was het treinverkeer tussen hasselt en landen gesloten, maar ik had geen zin om de bus nog te nemen enzo, dus hebben we een andere lokatie gekozen (zonder trein) maar we gaan daarna nog wel eens....
En thx voor je leuke gedichtje :o)

merel zei

en weer zo veel moois ,en twee kerken zo vlak bij elkaar, bijna een tweeling

Chantal zei

je hebt al heel wat delen gepost, ik geniet er steeds weer van, wat een mooie stad is het toch

klaproos zei

goeiemorgen gerdake lief,

jammer.. bij mij gaat de pagina niet open.....

ik krijg niks te zien ..

kom ik er later voor terug hé.

xxx

Anoniem zei

Oeps, sorry, link verge ten...

LUC zei

Gendarmen park noemt bij ons ; Onze vrouwen markt !

pieterbie zei

Wat een leuk idee: twee kerken die op elkaar lijken.
Rare naam voor en plek.

OT: idd wat batterijtjes kunnen laden in 't w-e. Was nodig.

annytje1 zei

goeie middag gerdake, jij hebt al veel gezien he in je leven....Zo mooi is dat allemaal, maar t'moet nog schoner zijn in t'echt hé!!!!Maar ik heb hier weer genoten, enne...was dat een gendarme die z'n siestake deed??? Ik wens je een fijne maandag verder met lieve groetjes van mij xx

Terrebel zei

Brr...eng woord 'werken'! Liever rep ik van 'mensen blij maken en in ruil daarvoor de huur kunnen betalen'. Maar ja, dat is dan zo lang, hè? Jouw Berlijn-verslag kan mij overigens niet lang genoeg duren! Keep'em coming! ;-)

Suske. zei

het blijft een verwondering om naar die albummekes te kijken.
En die verkoudheid valt momenteel best mee hoor. Hopelijk wordt die niet erger.
prettige dag Gerda !

willy zei

vreemde naam voor zo'n mooi plein...

de foto van de man die indut, is schitterend...

groeten

Mijnnikonenik zei

Weekend overleefd merk ik -:)
Ik ben naar de gendarmenmarkt geweest maar zag niet veel blauw, alleen eentje met pensioen die lag te slapen. Maar die was geweldig!
Groetjes, Joke

Wim zei

Na een dag van hard labeur is het mooi verpozen op de gendarmenmarkt.

Dominic zei

Een mooie plaats, de gendarmenmarkt, ik wist niet dat er daar zoveel te zien was Gerda, en je hebt dit weer super in beeld gebracht!
Dank je wel voor je mooie liedje, je bent toch een schat! :-)
groetjes

fotorantje zei

whaw prachtige gebouwen, heel indrukwekkend

curieuzeneuzemosterdpot zei

jouw foto's vallen op door helderheid én schoonheid, gerda!

jij maakt berlijn én zijn gebouwen nog mooierdersterder dan ze al zijn! :-))