zondag 26 februari 2017

Zondag: bij-tank-dag


Niet alles binnen de schermutselingen en het einde van de laatste jaren van de Eerste Wereldoorlog was zo glashelder als deze zeldzame art-deco parfum- en zeep-recipiënten uit kleurig Boheems geslepen kristal. In het Interbellum vonden tot in het design van dit glaswerk toe de silhouetten van toen succesvolle Renault FT17 tanks uit 1917 en 1918 hun weg - zo bleven ze in eenieders herinnering levend. Graag had ik ook deze aan mijn verzameling toegevoegd, maar de inzetprijs was veel te hoog...

16 opmerkingen:

Lutje zei

amai, dat is wel een echt mooi flesje
het is altijd spijtig als je iets niet hebt voor je verzameling
maar fijn om het te delen
Eén @->- voor jou

Haba zei

Goede morgen Gerda, kijk dat WOI grote invloed heeft gehad, daar ben ik me van bewust, maar dat er zelfs parfumflesjes in tankvorm zijn gemaakt, dat wist ik niet.
Ik wens jullie een fijne zondag toe.

Marjolijn. zei

Als je zoveel van mooi glas houdt zoals jij, wil je dit tankje graag op de toilettafel hebben.
jammer dat het te duur is.
Fijne zondag...!!

pieterbie zei

Ik kan mij inbeelden dat deze stukken een serieuze duit kosten.
Ze zijn dan ook heel erg mooi.
Fijne zondag!

Anoniem zei

Ben jij verwend door Lefla!

Anoniem zei

Mooi glaswerk. Ik vraag me af hoeveel het heden ten dage mag kosten.
Groetjes.

Catherine Boone zei

Zo iets bijzonders heb ik nog nooit eerder gezien
zo uniek van waar je maar een zal ontmoeten en geen tien
Ook het daarbij horende verhaal met heel veel interesse gelezen
O Gerda, ik ben altijd nieuwsgierig Aagje wat je nieuwe blog zal wezen.

willy zei

dat had ik hier op zondag niet direct verwacht..

prettige avond Gerda

Haba zei

Goede morgen Gerda, ik vroeg me af of de parfum naar diesel zou ruiken ;) dat hoort in een tank natuurlijk.
Ik wens je een fijne maandag toe.

John zei

Goedemorgen Gerda,
Dat ziet er mooi uit, maar als het te duur is is het te duur.
Niets aan de hand met mij hoor. Gewoon druk zoals je op mijn blog kunt lezen. :)
Fijne week.

Kay ♥ zei

Nooit eerder gezien maar wat een blikvanger.
Op zich heel speciaal en zeker van waarde.
Daarom wss het prijskaartje, groetjes.

Kay ♥ zei

ps: Weten jullie iets van Neusje, die is totaal onbereikbaar geworden?

Merel zei

Een pronkstuk ontzettend mooi
Jammer dat de inzetprijs zo hoog was maar het is echt ook wel heel bijzonder

A van de Aa zei

En ze waren niet eens vol *Big Wink*
Helaas sommige dingen blijven een droom te ver.... *Wink*

Haba zei

Goede morgen Gerda, hier is het weer beessiesdag dus ik kijk later op de dag nog wel of je een nieuw log hebt geplaatst. Nu een fijne dinsdag gewenst.

Sjoukje de Vos zei

Prachtig!