donderdag 18 januari 2018

STAM 2017 Stad en Universiteit Gent zaal 2


In deze zaal is onder andere de Erepalm te zien, een lauwertak met penvormig uiteinde. Op de steel is een opschrift aangebracht waaruit blijkt dat het als eerbetoon werd uitgereikt door de Stad Gent aan Jules Octave Devigne die aan de Gentse universiteit in 1865- 1866 eerste was in filologie.

Wie graag de uitleg van alle tentoongestelde objecten die we in de volgende logjes aan jullie voorstellen wil bekijken kan dit hier (klik) downloaden en de foto's kan je hier (klik) bekijken.

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Goede Morgen, Gerda
ik moet uit kijken dat mijn woorden niet weg waaien,
maar het zijn wel en rijke collectie van foto's, er moet toen toch al wat gelden geweest zijn.
en het moet ook wel indruk wekend geweest zijn in die tijd met die kleren,
knap werk en nog e,n fijne winderige dag

John zei

Goeiemorgen Gerda,
Wie staat daar zo in een donker hoekje te gluren? :) Op die ene prent kun je goed zien vanwaar we zijn gekomen. De dampende industrie werd toen al goed weergegeven. We hadden er mee moeten stoppen. Maar ja, we zijn door gegaan want zagen geen gevaar.
Ik ga alles voorbij zien komen wat je hier plaatst. Alleen zaterdag pas erg laat of mss pas zondag. Zaterdag heel de dag op congres en moet al vroeg de deur uit.
Fijne dag.

willy zei

een interessant en knap vervolg Gerda..

een erepalm , daar had ik nog niet van gehoord

prettige dag

Lies zei

Statig, Gerda.
Lie(f)s.

Nikki zei

Goeie middag Gerdake gelukkig geen schade hier,
nu is de storm bij ons gaan liggen en schijnt het zonnetje nu,net een kleine was buiten hangen
Wens je een super mooie namiddag verder Gerdake

klaproos zei

prachtig Gerda om te zien, en wat een rijkdom, verschil tussen arm en rijk is er altijd geweest en wordt alleen maar groter geloof ik,
mooie foto's maakte je er van...
"crack"

willyduvel zei

Statig mooi Gerda zulke beelden zijn er in elke oude school toch .Was ooit in Leuven maar zonder fototoestel (mocht niet ) Spijtig als ik dit nu zie Grts

Marjolijn. zei

Ik vind die hoekstoel wel heel mooi...!!
Fijne avond.

Anoniem zei

Een mooie verzameling foto's hoor Gerda.
Ik kijk al uit naar het vervolg.
Groetjes.

Lutje zei

een echt museum
maar die bladwijzers vindt ik zo mooi
dat is weer iets om na te maken, maar dan op de moderne methode ;-)
Een @->- voor jou.

Haba zei

Goede morgen Gerda, weer een mooie reeks foto's te zien. Gent is een stad die een bezoek waard is.
Ik wens je een fijne vrijdag toe.

Merel zei

Goede morgen
Dacht even op blogronde te gaan maar hethoofdje wil nogniet
Denk dat ik beter terug bed in ga

Cor zei

Een heel leerzaam geheel, mooi gesorteerd en geordend. Wat een mooie foto's van al dat schoons.

Haba zei

Goede morgen Gerda, ik hoop dat jullie een heerlijke zaterdag zullen hebben.

pieterbie zei

Grappig zo die stoel met de namen op.
Weet je in welke context de naam van Jan Frans Willems daar verschijnt?
Ik meen mij te herinneren dat hij in Leuven gestudeerd heeft, maar zie niet direct hoe de figuur met Gent gelinkt kan worden.
Buiten misschien met een editie van de Gentsche Fieste, een benefiet of zoiets, wat dat ook niet rond het moment van zijn dood?
Zit bij mij een beetje ver, eerlijk gezegd.