dinsdag 12 december 2017

1. Hello Robot nov 2017 Design Museum 2017


Het Design museum Gent (klik) heeft een omvangrijke collectie Belgisch en internationaal design. De verzameling omvat ontwerpen van de art nouveau van Henry Van de Velde tot de hedendaagse avant-garde-vormgeving. Het museumcomplex, gelegen in het toeristische hart van de stad Gent, bestaat uit een 18e-eeuws herenhuis en een moderne vleugel.

Omdat er nu de tentoonstelling Hello Robot te zien is, iets wat ons zeer interesseert, trokken we er natuurlijk naar toe.
Enkele intro-foto's van Leflamand (klik) en van mij (klik) krijgen jullie nu te zien en in de volgende logjes toon ik jullie zaal per zaal...

Fijne nieuwe week allemaal!

18 opmerkingen:

John zei

Goeiemorgen Gerda,
Een interessant onderwerp. Er zijn voor- en tegenstanders van robotica. Ik denk dat indien goed toegepast het de mensheid ten goede kan komen, maar ja, goed toegepast is meestal maar de vraag met enge machthebbers.
Er is al zoveel mogelijk op dit gebeid dat het eigenlijk meer dan eng is, en dan heb ik het over aanvalsrobots. Drones zo klein als een kinderhand die gericht kunnen aanvallen en zelf beslissingen nemen.. brrrrr.
fijne dag

torfs gilbert allemaal foto's zei

Morgen, Gerda,
ja is en onderwerp dat nog meer ter spraken gaat komen, ik denk dat ze nu al een heel sterke wet zouden moeten maken wat mag en niet mag in de toekomst,
maar zal wel veel geld aan te pas komen;
En met al die machts wel lustig mensen!!

willy zei

een tentoonstelling die ik ook op mijn 'to do " lijstje staat Gerda

ik kijk al uit naar het vervolg

groeten

Lies zei

De teksten zetten mij aan 't denken, Gerda...
Lie(f)s.

willyduvel zei

We kunnen er niet aan ontsnappen denk 'k Die laatste foto Gerda Subliem Grts

klaproos zei

sommige dingen zijn goed als die door robots overgenomen worden gerda, maar andere dingen ook weer écht niet...

mooi wat je gezien hebt...
sommige teksten zijn wel heel raak LOL

Haba zei

Goede middag Gerda. Ik hoop dat de menselijke kant toch zal blijven bestaan ondanks veel dat robots wel over kunnen nemen. Maar als die dingen zelf gaan besluiten wat er moet gebeuren en dat ook uitvoeren, nou geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
Nog een prettige avond gewenst.

Marjolijn. zei

Ja veel robots zijn al in touw.
Maar toch hoop ik dat ze niet alles gaan overnemen.
Fijne avond.

Anoniem zei

De robotten rukken op. Vraag is of zij voor ons zullen werken of wij voor hen.
Er staat ons nog veel te wachten op dat gebied.

Terrebel zei

Jullie houden de spanning er vooralsnog goed in, lieve Gerda! Wij bloglezers staan aan de vooravond van een interessante tentoonstelling zoals de mensheid aan de vooravond staat van een interessante periode waarin voor robotica een grote rol zal zijn weggelegd. Hoe (en of...) die periode afloopt weet niemand. En misschien is dat maar beter ook.

Merel zei

Robots .. soms is het ok zolang ze maar niet te veel gaan overnemen

christiene zei

Dat zal nog wel een tijdje duren voor dat ze het werk overnemen.......
je hebt weer veel gezien Gerda en Leflamand,zo kun je ook weer wat laten zien.
groetjes Christiene


pieterbie zei

jullie teaser doet mij honger krijgen naar meer.
Ik vind dit zeer interessant.

Haba zei

Goede morgen Gerda, een fijne woensdag gewenst.

Lutje zei

jullie foto's zijn beiden mooi
ik ben eens benieuwd naar de rest
Een @->- voor jou.

Nikki zei

Goeie morgen Gerda we kunnen er niet meer aan ontsnappen he mooie foto's

Samen delen
Een beetje warmte,
een bloem, een lach
Ik vind dat het iedereen
het hebben mag
Daarom ben ik vandaag gul in het geven
Liefde voor elkaar
is de kracht van 't leven.
Groetjes Nikki

Albert y Mara fotoblog zei

Een onderwerp dat niet door iedereen wordt gewaardeerd, robots in onze samenleving.
OT: We hebben jou de Kerstwandeling Gent 2017 gemaild.
We hopen dat je daar foto's van gaat maken van de kerstsfeer, want voor ons is het net even te ver om een dagje over te komen uit Holland.
Grtz Mara

Haba zei

Goede morgen Gerda ik kom je even een heerlijke donderdag wensen.