donderdag 29 september 2016

Oostende strand

Het strand op de Oostendse Oosteroever, waar het doorgaans rustiger is dan op het grote strand, is de perfecte plaats om zorgeloos te wandelen en uit te waaien.

Ook nog te zien op het strand van Oostende Oosteroever: de boeg van de HMS Vindictive. Dit was een Engels schip dat tijdens de Eerste Wereldoorlog tot zinken werd gebracht door de Duitsers. Op 10 mei 1918 om twee uur ‘s nachts vaarde het zinkschip Vindictive tussen twee staketsels door. 
Het doel ervan was om voor de tweede maal de havengeul van Oostende te blokkeren met de Vindictive voorop. Het duurde niet lang voor ze onder vuur werd genomen door de Duitsers. Het schip werd tegen het oostelijk staketsel tot zinken gebracht. Tijdens de aanvallen sneuvelden de kapitein en de tweede commandant, maar de bemanning kon met motorboten gered worden. Ondanks het gedeeltelijk zinken van de Vindictive waren de Engelsen in hun opzet geslaagd. 

Foto's van het strand en wat er op te zien is kan je hier (klik) bekijken. In het volgend logje meer!

16 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Heerlijk toeven, zo'n dagje aan het strand.
Mooie golven, de surfers hebben het naar hun zin...!
Fijne dag vandaag.

Ferry - Jacqueline zei

Wat heb je schitterend mooie foto's gemaakt aan strand op de Oostendse Oosteroever gemaakt.Knappe beeld heb je gebracht van surfer jongen op de plank. Vissers kunnen daar prachtig vissen. Fietsers kunnen soort op de pier fietsen. Prachtig foto's heb je gemaakt. Oorlog schepen bracht toch zinken. Duitsers kunnen ook wat van. Brrr... Ik vind altijd zo erg over de oorlog. Moet niet aan denken.
Fijne dag.

Morgaine zei

Goedemorgen! Oh die foto's van op zee, de surfers en al het andere zelfs alleen de golven, dat zijn mijn foto's ;-)

Prachtig album weer Gerda, ik wens jou alvast een fijn weekend toe, ik weet, het is nog even te gaan, maar ik ga er nu alvast in geloof ik, vandaag :D

X

Marlou zei

Hello dear!

ja... eigenlijk wist ik het wel, dat je Lefla een nieuwe kamera had geschonken.
Maar ik was het even vergeten. (ook een stoorsenioor!)

Maar goed, dat neemt niet weg, dat ik enorm van de foto's geniet, ongeacht wie ze maakt...

Ik moet ineens aan de golven van Wim Delarte denken. Dat vliegtuig vliegt regelrecht naar hem toe!

dank je wel...
Liefs van Marlou

.

Anoniem zei

Enkele mooie foto's van die surfer. Ik zou geen seconde recht blijven staan op die plank.

klaproos zei

Hallo goeiemorgen Gerda, de geschiedenis blijft zo bewaard voor het nageslacht hé.

ohh Gerda, ik ben het vergeten dat je lefla een nieuwe camera had gegeven, ik las een reactie van loutje, en dacht jij hebt een nieuwe:-)
sorry sweetheart... mijn hoofd slaat wel eens dingen niet op :-)

no hard feelings :-)

ik geniet hoe dan ook van elke fotopresentatie, het licht hier op dit blog is eindeloos,

xxx

Tine de Jong zei

Hallo Gerda op deze kant was ik dus nog nooit geweest en je hebt er ook een mooie foto sessie van gemaakt. Ik wens je nog mooie ontmoetingen toe. Liefs Tine.

willy zei

mooie foto's van de Oosteroever Gerda..

een gebied dat me wel bekend is..

je "actiefoto's" hebben hier mijn voorkeur, wat niets afdoet van de kwaliteit van de andere...

prettige dag

Haba zei

Goede middag Gerda, mooi die foto's van de zee en het strand, dat is altijd genieten vind ik. Ook de boeg van het schip als monument is een blijvend gedenken aan die vreselijke oorlog. Op foto 1 lijk ik wel de kop van een krokodil in de branding te zien (met een beetje fantasie dan natuurlijk)

A van de Aa zei

Zal aan het weer liggen, maar ik dacht toch echt dat je je surfplank verkeerd geparkeerd had *Very big smile*
Gtje.... d'n Drukke A gaat er weer vandoor *Winkie*

pieterbie zei

Mooi beeldverslag, in je album, Gerda.
Vooral de surfers heb je mooi te pakken.
Je had ook heel schoon weer.
Leuk zo!

FRANK103 zei

Mooie strandfoto's zijn het Gerda, en dat stuk neus van die hms vindictieve ziet er verbazingwekkend goed uit voor een stuk ijzer dat al heel lang aan de zeelucht blootgesteld wordt, hier roesten auto's in de badplaatsen binnen een paar jaar weg.

Lies zei

De zee..., een plek om tot rust te komen...
Mooie foto's, Gerda !
Lie(f)s.

Lutje zei

zoals jij de zee weergeeft, met alles wat er op en er rond leeft is heel mooi samen met die blauwe lucht, en die golvenfoto vindt ik super
ێn @->- voor jou

Haba zei

Goede morgen Gerda, een fijne vrijdag gewenst.

Marlou zei

Bonjour!

Vrijdag al weer... wat vliegt de tijd!
Heb het goed dit weekeinde!

Liefs van Marlou

.