vrijdag 27 november 2015

Train World 4


De gerestaureerde houten loketten in de 'Salle des Pas Perdues' (de wachtzaal) in het station van Schaarbeek vormen een originele 'toonkast' voor spoorweg memorabilia: accessoires bij de werkvloer van de spoorwegambtenaar, ticketmachines, uniformen, personenweegschaal, loketten, rustbanken enz. Wat een verzamelde jeugdherinneringen voor de oudere reizigers onder ons! Zien? Klik dan maar hier. En wees gerust, treinfanaten onder jullie... die komen ook nog hoor! *wink, big smile*

22 opmerkingen:

pieterbie zei

met al dat prachtigs dat je hier toont was ik stilaan vergeten dat het eigenlijk over treinen gaat.
Wat een prachtige realisatie dat museum.
Moet daar ook eens geraken.

Lutje zei

amai, dat is mooi om te zien
die telefoons en die stempels, dat is echt mijn ding
maar dat plafond vond ik ook wel heel mooi

Marjolijn. zei

Die uniformen, je zou er zo mee naar een gala feest kunnen gaan.
Bijna te mooi om in te werken.

Op naar een fijn weekend meis.

Haba zei

Goede morgen Gerda, nee hoor ik ben al niet moe meer, maar omdat ik laat in slaap viel, heb ik me een beetje verslapen vanochtend. Nu leuk naar het vervolg van je treinmuseum kijken. Ik vraag me alleen af wat foto 10 nu is, die kan ik niet thuisbrengen.
Ik ga straks weer lekker mijn baantjes zwemmen en morgen even heen en weer naar De Bilt, omdat mijn zus dan jarig is.
Voor vandaag een fijne vrijdag gewenst.

John zei

Goeiemorgen Gerda,

Geweldig zulke 'toonbanken' loketten. Ik weet nog dat we kartonnen kaartjes hadden. Die dikke. Ik moet er vast nog ergens een hebben liggen.
Ze hebben echt heel wat in dat museum hè! Mooi dat alles zo goed behouden is en/of gerestaureerd.
Een echte trein fanaat ben ik niet maar vind het wel altijd leuk om te zien.
Fijne dag.

klaproos zei

ohhhh gerda, zo'n zegel... die zou ik ook wel eens willen zetten:-)
geweldig,

ik zet er een op het weekend...... lekker genieten en pas maandag morgen je deur weer openmaken hé ,
xxx

Natasja zei

Prachtig die jassen ook wat chique he? Weer een mooie reportage hoor!
Fijn weekend!!

Marlou zei

Goedemorgen Gerda!

dat mint-kleurige pakje vind ik wel wat voor mij...
En dan lekker met de trein mee...
Ik ga straks ook met de trein! Vandaag komt er geen auto aan te pas...

Dagdag!
Fijn weekeinde!
X, Marlou

.

willy duvel zei

Mooi Roept toch wel he een en ander op he Oerdegelijk materialen dat ziet men zo !! Grts

Lies zei

Hahaaa..., schreef je 'oudere reizigers' ?
Tja, 'k herken óók !
Lie(f)s.

willy zei

die bordjes "ouvert" en "fermé" gebruiken ze nu ook nog Gerda..


vooral die laatste :-)

een leuke reeks..
groeten

A van de Aa zei

De tijden van klasse en stijl, iets anders dan de poortjes bij de ingangen waar je moet inchecken met de OV kaart.
De tijden van weleer, zij komen niet meer weer .....
Gtje... fijn weekend. *Winkie*

Terrebel zei

Wauw, zag ik daar op één van jouw prachtige foto's nu echt floppy disks? Ik wist niet dat die al zo oud waren! Wat maakten ze vroeger toch mooie dingen, lieve Gerda. Nu vast ook nog wel hoor. Maar het lijkt wel eens alsof dingen nu met minder aandacht worden gemaakt.

Haba zei

Hallo Gerda, morgen vroeg geen tijd, dus ik wens je nu al een fijne zaterdag toe.

Merel zei

Dat ze met zo mooie uniformen gingen werken ....

Renesmurf zei

Nou, ik vind dit ook al erg leuk om naar te kijken hoor, zeer de moeite waard! Wat netjes allemaal.

curieuzeneuzemosterdpot zei

jij neemt ons mee in de tijd, gerda!

die kleding alleen al .. wat een stijl, wat een klasse!

en ja, dat mag ook van je album gezegd worden! :-))

fijn weekend,

Albert y Mara fotoblog zei

Een uitstekend idee van het museum om die uniformen te laten zien in de gesloten houten loketten. Lakstempels hebben voor mij iets spannends met vroeger. Eigenlijk zijn alle voorwerpen die je in deze log op de foto hebt vastgelegd juweeltjes. Die klok is ook erg mooi. Samengevat weer een heerlijke log over station Schaarbeek.
P.S. Dacht ik toch echt dat ik gisteravond al bij je gereageerd had. Dus NIET! Met als gevolg dat wij vandaag niet *WINK, BIG SMILE* op je "Rondje Langs de Blog-velden" vallen. Met spoorse groeten Albert

Suske. zei

Ik zal het ook wel meegemaakt hebben maar herinner me er niet veel meer van.
Fijne avond Gerda.

FRANK103 zei

In het spoorwegmuseum in Utrecht zijn dit soort dingen bijna niet te zien. Hele andere visie op hoe een museum eruit moet zien!

Mieke zei

Pure nostalgie Gerda, heerlijke reeks die je ons hier de laatste dagen voorschotelt.
OT: wat die kerstkaart betreft, heb die foto vorig jaar in 2 minuten gemaakt bakje op de salontafel, fototoestel met zelfontspanner op het bankje, wij vlug voor de kerstboom en klik, van de eerste keer raak. zo simpel kan het zijn.

Morgaine zei

Foto 2, ja die spreekt mij het meeste aan, ik hou van kaartjes de herinneringen en bewaar zelf ook heel veel en plak in, als een herinnering, hahahaha ik wil ook zo'n kaartje met zegels :P

Prachtig, prachtig, prachtig!

X