maandag 3 september 2012

Lille: stadspoorten



De stadspoorten (klik) uit de zeventiende eeuw en de Citadel gebouwd door Vauban herinneren aan de verdedigende rol die Lille door de eeuwen heen speelde. Het zijn fraaie stukjes bouwkunde en hebben hun belang meer dan bewezen. Ook nu nog, want ze zijn dé place to be als je een wip wil maken... en kom me nu niet vragen wat ik daar nu weer mee bedoel *wink, big smile*.
Wip nu gezwind de nieuwe week maar in lieve webvrienden en vooral... geniet er van! Zelf ga ik vandaag voor mijn tweede nabehandeling in de voorlopige serie van drie...

21 opmerkingen:

LUC zei

Schitterend het Oude Lille , een halfuurtje van bij ons !

Marjolijn. zei

Mooi, die oude stadspoort.
Gelukkig goed bewaard.

Succes meis, zet 'm op vandaag hé.
En hopelijk zonder narigheid weer snel thuis.

klaproos zei

de foto's laten even op zich wachten gerda...

maar dan....
heb j e ook wel wat voro je geld hé,
wat een prachtige bouwwerken hé gerda,

een zalige dag met één spetje regen en 1 mijoen zonnestralen voor jou

xxx

Marlou zei

Goedemorgen Gerda!

Terwijl jij bezig bent met je nabehandelingen bekijk ik je fotoos.
Die oude stadspoort spreekt mij wel aan. Ik zie mezelf zitten in een rijtuigje en dan klikklakklikkklak zo gaat het paardje er voor en rijdt mij keurig door de poorten...

Heel veel sterkte vandaag, ik ga weer voor je duimen...

Liefs, Marlou

.

Suske. zei

ik ben vandaag vrij dus ga ik zo je foto's kunnen bekijken.
veel sterkte gewenst voor vandaag.

Kay ♥ zei

Ne mens gaat naar Lille
met de trein
dat is altijd een beetje reizen
men voegt zich op straat
men loopt over de koppen
men ziet de daken
en halve etalages
dat is een dag braderieën

maar ...
voor het schone werk
de plaatjes
over mens, koning en kerk
moet ik hier zijn
want wat ik even miste
dat krijg ik hier
in geuren en kleuren
en ik weet het, ik vergiste
me, dus ga ik ooit een keertje terug

uw info zal mijn gids zijn
dan weet ik waar lopen
en zal ik als ik uitrust
weten waar u bent geweest
want ik moet slechts volgen

en dat deed ik graag
en bewust traag
zodat ik niks kan missen
en kom ik morgen terug
om nog meer wijsheid te plukken.

Ik groet u , ♥

merel zei

goed dat zo'n stadspoort bewaard kan blijven ....

voel je mijn duimpjes duimen voor jou

fotorantje zei

prachtige stasdspoorten
heel stoer en karaktervol

succes met de nabehandeling, hopelijk is die niet te vervelend

Han zei

O ik heb veel gemist op weg naar Parijs liet ik Lille bewust links liggen. Je doet mijn ogen openen Gerda!

christiene zei

mooi met je mee gekeken ,Gerda.

voor jou weer een zware dag achter de rug en hoop dat het goed is gegaan.

Morgen ben je het weer een beetje vergeten.

Wij jou niet hoor.
Groetjes Christiene.

Hallo zei

Hallo lieverd!

Het lijkt me als een oude stad die vol met geschidenis. Ik ben in Metz geweest en daar is ook mooi. Maar iemand heeft gezegd, "Je moet naar Lille gaan, daar is nog mooi!"

Ik denk de persoon heeft gelijk, als ik jouw photo's zien.

Ik heb een leuke weekend, en ik hoop je ook.

Groetjes Hallo

Lies zei

Allee, Gerda, nog 'één' wip en 't is hopelijk allemaal voorbij !
Dikke knuffel,
Lie(f)s.

willy zei

mooie "citadelle" in Lille...


nog wat doorbijten Gerda !

groetedn

es zei

Sterkte Gerda met de nabehandeling. Hoop dat na deze serie van drie het allemaal volledig achter de rug is.

Albert y Mara zei

Mooi die stadspoort. De rest bekijken we wel in het zuiden. Hoe is het met je gaan vandaag? We hebben nog voor je geduimd.
Saludos con cariño de Albert y Mara desde Andalucia

curieuzeneuzemosterdpot zei

hihi .. grappige verwijzing naar .. , gerda, met die wip van jou! :-)))

prachtige serie over dit poortgebouw en zijn omgeving heb jij weer gemaakt!

is de nabehandeling meegevallen?
ik hoop het voor jou!!!

Wim zei

Bij nu, is de tweede nabehandeling al achter de rug, hopelijk is het allemaal goed gegaan en ben je nu al bij je positieven aan't komen.

Lutje zei

de stadspoort is vanbinnen zelfs mooier dan de buitenkant vindt ik....

Leo zei

Heel bijzonder stadspoort, met een beetje hoog opgestapelde hooiwagen kwam je daar vast niet onder door...of is dat wellicht te praktisch gedacht??

Anoniem zei

Hou de moed erin Gerdaake, we duimen nog steeds en tot nu toe heeft dat duimen resultaat gehad. Volhouden! Wij genieten wel alleen van je foto's, straks ben je er weer bij!

pieterbie zei

heel lang geleden dat ik in dit hoekje van Lille nog kwam.
Blijft inderdaad een mooi bouwwerk, goed bewaard.
Succes met de nabehandeling!