zaterdag 8 september 2012

Lille: het centrum


Lille is beslist een stad om U tegen te zeggen, op amper twee dagen krijg je het allemaal niet gezien. Maar jullie kenen mijn Lefla, hij had de trip knap voorbereid via Google Earth zodat we het voornaamste beslist voor de lens kregen. Met dit album (klik) krijgen jullie toch al een idee hoe het centrum boordevol prachtige gebouwen steekt en ik hoop dat ik jullie zo het weekend aangenaam liet beginnen. Moge het ook zo blijven, lieve webvrienden!

PS: als je het album niet meteen ziet, sluit het en open het opnieuw, dan lukt het soms. Ik zal dit probleem nog eens aan Photobucket voorleggen.

14 opmerkingen:

Chantal zei

Wauw, nu zie ik dat ik Lille ZEKER een keer moet bezoeken, dank je voor deze insight Gerda

klaproos zei

hulde aan jou en fla, gerda,
wat een prachtige geveles,
hoe mensen nou het idee krijgen om boven op een dak grafiti ti spuiten, is me een raadsel,
wat een schitterende beelden gerda,

ik tegen vandaag een plaatje,
gerda in de zon, parasolleke erbij glimlach op haar snoetje....

droom droom droom :-)

zo is het hélemaal goed gerda,

xxx

pieterbie zei

de foto-emmer doet het goed vandaag. Laadt een beetje traag, maar eens je er in bent loopt het vlotjes.
Heel herkenbaar voor mij allemaal, ik kwam er al dikwijls. Wel weer heel veel volk. Toen ik er laatst kwam op 21/07 was er nog meer volk, maar heel veel Belgen die er dan wat shopping gingen doen. Zoals deze hier eigenlijk, Annie wou boekjes gaan kopen.

fotorantje zei

wat een stad Gerda, daar zou ik ook nogal wat fotokes schieten

OT die gentse gevel is in een straat die uitkomt aan de sintpietersabdij, eigenlijk de straat waar vroeger een restaurant was voor de studenten, k weet de naam niet meer

Hallo zei

Hoi lieverd,

Ik heb sommige dagen zijn niet echt bezig met mijn blog, want ik volgde een zomercursus voor wiskunde in KU Leuven.

Ik hoop alles goed met jouw. De muur meet een beeld met opende mond vind ik grappig. Betekent het iets misschien ja?

Vandaag ga ik naar Schots Weekend, ik ga veel photo's nemen en met een rok ups kilt rond lopen.

Gerda, fijn weekend voor jou!

Groetjes :-)

Marjolijn. zei

Lefla heeft dit uitje goed voorbereid, jij en wij mochten volgen.
Maar grote dank, voor hem en voor jou, anders hadden we dit moois allemaal niet gezien.
Nog een fijne avond meis.

Anoniem zei

Hallo Gerda,
Oef, na enkele pogingen is het toch gelukt om het album te bekijken. Veel gebouwen komen ons nu een beetje bekend voor, vermits we afgelopen weekend een dagje door Lille slenterden. Het is inderdaad een prachtige stad om te bekijken, enkele winkels te bezoeken en een hapje of een drankje te nuttigen. Jammer genoeg swingen hier en daar de prijzen wel uit de pan, maar ja dat kennen we onderhand al wel, Frankrijk is niet meteen goedkoop in de grootsteden. Doch dat mag eigenlijk de pret niet bederven nietwaar. Nog een prettig, maar vooral zonnig weekend gewenst ;-)

Albert y Mara fotoblog zei

Lieve Gerda, Wat een prachtige foto, maar ....... helaas pindakaas met een dongel van Orange (usb stick) is het album niet te openen. Misschien morgen als we in onze ijssalon Valentino zijn. Die heeft een snelle Wifi verbinding. Geniet je een beetje veel van het mooie weer? Vast wel. Nu kan het nog in de Lage Landen.
Saludos con cariño de Albert y Mara
desde Andalucia

Lies zei

Je foto's waren er vlug vandaag, Gerda ! Dus..., genieten aan 't pctje !
Lie(f)s.

linda compagnie zei

idd prachtige gebouwen,we staan er niet altijd bij stil,gelukkig laat jij ze bewonderen.

Albert y Mara zei

Het is nu 0.20 uur en we zitten nog steeds op het terras van ijssalon Valentino in Los Boliches met een snelle wifi verbinding. Al je foto's kunnen bekijken - ze zijn prachtig - en de beste is voor ons ........... die met dat zonnetje op de voorgevel. Zou je die ons kunnen mailen? Bij voorbaat dank en een hartelijke groet van ons.
P.S. Mara heeft 2x een brandy genomen en ik een grote ijscoupe.

http://albertymara.blogspot.com.es/2012/07/snelle-wifi-verbinding-bij-ijssalon.html

Wim zei

De bucket is een bouquet van gevels,
Lille is beslist een gevelparadijs, een stad om te gevelen ;-)

Leo zei

Die stad oogt veel mooier en historischer dan ik me ooit heb kunnen voorstellen. Mooi overzicht hoor...dankjewel daarvoor, weer iets bijgeleerd...

Anoniem zei

Ben er eens geweest maar moet beslist terug!
Zal op je Lefla een beroep doen als gids :)