vrijdag 1 juni 2012

Vitteaux-sur-Brenne


Dit pittoreske dorp bevat, gegroepeerd rond het dorpsplein, enkele der niet te missen oudste en meest representatieve voorbeelden van Franse middeleeuwse woningbouw uit de 13de tot 15de eeuw. Jammer dat er toen wat regendruppels vielen, enkele zelfs op mijn lens zoals je misschien in het klein album (klik) kan zien. Klein staat anders niet in mijn woordenboek als het op fotograGeren aankomt, jullie kennen me al een beetje, maar het dorpsplein was echt een voorschoot groot... of klein *wink, big smile*. Na dit blitzbezoek trokken we met onze rode Globetrotterbus (hij oogt mooi hé?) naar Bibracte, maar daarover morgen meer. Maak er ondertussen een fijne vrijdag van webbies!

18 opmerkingen:

LUC zei

Weer een schitterende reeks Gerdaatje ! Denk eraan volgende woensdagochtend... even wachten met de matras en vooral je ogen goed beschermen hé ! Prettig weekend meiske !

Marjolijn. zei

Druppels op jouw lens zie ik niet, maar zie wel iemand met een pluutje lopen.
Hier staan de plassen ook nog op straat van de afgelopen regen.
Fijne dag vandaag meis.

pieterbie zei

mooi plekje.
Doet mij zo een beetje aan Stratford upon Avon denken

Lutje zei

weer een leuk reeksje, het is er mooi.
Lieve Gerda, maak jij er ook een heel tof weekend van

Wim zei

Zo te zien waren het maar enkele druppels en die moesten nu persé op jou lens terecht komen ;-)

klaproos zei

gerdakelief

't is jammer, dat de regen roet in je eten strooide of zeg ik lens...
het lijkt me een prachtig dorp om doorheen te struinen.

xxx

OT
dank je wel hé * smak*

Chantal zei

OT, @ Gerda, dan zal ik eens een lijstje maken *wink, big smile* --> maar voor nu wil ik je wel eens vragen, heb jij een sneltoets voor " *wink, big smile*" LOL... je gebruikt het zo vaak, dat zou schelen in typen... en euh, Algerije, je vertelt me nu iets nieuws. Mail me eens je verhaal, als je wilt...

Marlou zei

Goedemorgen Gerdakelief!

Wat een heerlijk dorp...
Ahhh... la Bourgogne vaut bien une visite!
Die mooie oude huizen, soms met craquelé, nou én, so what...
het maakt het alleen maar romantischer...

Ik zou er wel even gauw een café au lait willen halen.
Croissantje erbij en mmmm.

Zie je... dat maakt het allemaal bij me los.

Fijn weekeinde!
Liefs van Marlou

.

Lies zei

Ik ken er niet veel die liever fotograferen dan jij, Gerda ! En... altijd verzorgd !
Lie(f)s.

willy zei

de rust zelve, op een tractor na...Gerda..

en van die druppels viel niet veel te zien...

fijne dag !

Kay ♥ zei

Ergens in een dorp
stopte eens een bus
ver weg, niet zomaar op een steenworp
van hier

er dook een bende uit
met veel plezier
maar eentje sprong erboven uit
dat hoorde je aan het bewonderend gefluit

dat was een vrouwtje met een camera
die plaatjes schoot
voor op haar blog
dat geeft hier meer aan
en heeft grote waarde ...

het is niet de bus die mooi oogt
maar dat manneke ervoor
de leute straalt eraf
niet als alles op dit schrijven hier.

Nice weekend and shoot ze he ♥

Kay ♥ zei

oeie niet moet NET zijn, sorry haha

Anoniem zei

Die inwoners verschoten zich een bult waarschijnlijk als jullie daar toekwamen met zo'n globetrottersbus, er lopen er daar nu nog met een bult rond. Voor jouw doen, een mini albummeke maar wel de moeite om het te bekijken.
Geniet van je dagje!

christiene zei

Gerda,wat mij op valt dat er zo goed als geen mensen zijn
in het dorpje licht het aan het weer
of zijn ze zo geschrokken dat er een blik werd open getrokken met dagjes mensen.
Fijne vrijdag.
Groetjes Christiene.

antony zei

top is dit zeg ik word weer op men wenken bedient vind ik heerlijk zeg en oranje bus om hem steeds terug te vinden leuk zo
groetjes antony

fotorantje zei

toch wel speciale gevels daar
en flamand staat al weer klaar om te vertrekken, huphup de bus in :-)

curieuzeneuzemosterdpot zei

ja, die blitse bus valt zeker op, gerda! :-))

mooi, al dat vakwerk, eh?

ook al is het dorpje maar een voorschoot groot, je hebt er weer een toppertje van foto's gemaakt, gerda!

fijn weekend,

Albert y Mara fotoblog zei

Mooie korte reeks. Eerst dacht ik Frans/Duitse vakwerkhuizen te krijgen. Jij als architect zal mijn foutieve invalshoek vast wel aanvoelen. Tot de laatste foto is plezant. Reisleider Guido wacht geduldig totdat alle passagiers zijn ingestapt en geeft dan de chauffeur het vertreksein.
Liefs en groetjes
Albert