woensdag 4 april 2012

In steen gebeiteld...


Velen onder jullie vonden mijn albummeke (klik) over Babylon & Assyrië misschien wat te groot uitgevallen, en dan had ik bovenstaand voorbeeld van het matrassenkeren aldaar er nog niet eens bijgezet! Nu zullen jullie me nu natuurlijk zeggen dat die daar in de oudheid wel heel veel hulp van vliegende mannen en vogeltjes kregen, dat het zo wel heel gemakkelijk is om ze te draaien. Maar vergeet niet dat ze toen nog in steen gebeiteld waren en dat het voor jullie dus daarbij vergeleken een fluitje van een cent is met die lichtgewicht dingen van tegenwoordig... Vraag dat maar eens aan HanSloeber of Suske! *wink, big smile*

24 opmerkingen:

The Hustler zei

Hoe meer ik al deze albummetjes bekijk, hoe minder ik versta waarom je ooit Tati zo tot in haar ziel beledigd hebt. Alsof je snoeverig beter wou zijn. Waarom, tante Gerda?

Lutje zei

niet te geloven, maar die matras zit je echt in het hart hé, dat je die er altijd uit haalt, eigenlijk is dat wel super!

Marjolijn. zei

Knap hoor, je blijft ze toch vinden hé...!! De mooie afbeeldingen voor de keerdag.
Fijne dag vandaag.

klaproos zei

een groot maar prachtig album gerda, ik ben maar p je matras gaan liggen dat kijkt zóveel meer ontspannen:-)

xxx

LUC zei

Waar haal je dat toch uit , waar haal je dat toch uit ! :-)

Han zei

JIJ WINT,

Gerda met deze prachtige bewerking, je kan zien dat je een opleiding hebt gehad in de klassieke schoonheid.

merel zei

dus daar gebeurde het ook al :-)

Ineke zei

Ha Gerda'tje, goedemorgen,

O la la, wat staat dat manneke rechts lustig te kloppen!

Dus in het stenen tijdperk deed men al aan kloppen en keren! :-) :-)

Deze al eeuwenoude traditie zet jij, op moderne leest geschoeid, voort. Hulde, Gerda'tje !!

Dagdag, xx, Ineke

Anoniem zei

Anoniem Ravasjol zei...

Liefste tantetje: als jij en Han van een doodgewone woensdag toch nog iets weten te maken: doe zo voort.

Bij mij is woensdag: "kip aan 't spit-dag". De Horror. Nooit eet ik ergens veel te veel kip, behalve op woensdag.

Onze "kip aan 't spit-man" ken ik al sinds 1992, ongeveer 20 jaar dus.

Hij verkoopt ook ribbetjes (van 't varken) Maar dat vind ik dan weer te vettig.

Een matras keren op woensdag zal ik wel nooit doen, maar tijdens het verorberen van mijn kip aan 't spit, zal ik niet nalaten om even jullie belachelijk gedragspatroon daaromtrent, grappig te vinden.

Om dan onmiddellijk te bedenken: het is helemaal geen slecht idee om wekelijks je matras te keren hee.

Nu ben ik zelf een rugpatiënt van jewelste. Maar het keren van de matras helpt daar geen lievemoederen aan.

Maar woensdagkip-aan-'t-spit is lekker. Dat wel.

Tegenwoordig eet ik ook veel vis. Al 10 kg vermagerd door al die vis en kip. Maar dat is weer een ander verhaal.

Groetjes, (en big hug)
John Hustler

kruidje zei

Heerlijk die matras als een golf waar je in kan plonsen.. Ik vind deze echt mooi bewerkt.

willy zei

hoe kom je erop Gerda...?

en hoe doe je het...

ik ga ze onmiddellijk draaien

fotorantje zei

een stenen matras hoef je niet te draaien, echt niet, jezelf daarentegen dat is wat anders, want zo'n steen ligt wel heel hard

Kay ♥ zei

wha ik sta mij hier nu nen bult te heffen en te fronsen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Mercikes voor de toelichting ♥

Mijnnikonenik zei

De matraskes van vandaag zullen wel veel beter zijn dan toen, een stenen matras, amaai onze rug! Je hebt dit hier weer mooi bewerkt! Prachtig.

Lies zei

't Ziet er een zalig 'matraske' uit, Gerda !
Lie(f)s.

Renesmurf zei

De flinstones deden het ook, vast en zeker, dus de generatie daarvoor ook al.

Lies zei

'k Vergeet een dankjewel voor de 'Oma-wensen' !
Lie(f)s.

Pieterbie zei

Ik vond dat album helemaal niet te groot, wat is dat nu?

Een stenen matras keren, dat is nu nog eens een uitdaging. Vraag mij alleen af of dat eigenlijk wel veel zin heeft met zo'n steenblok. Veel meegeven zal dat toch niet doen.

OT: je hebt een goed observatievermogen. De reden voor de afstand in de Elvis foto is omdat ik op de bovenverdieping van zo'ntoeristenbus zonder dak zat. Bijzonder handig: die stopten aan ons hotel. En helemaal niet zo duur, niet zoals in Londen of Parijs.

antony zei

antwoord op je vraag je kan enkel via men gastenboek maar op men site staan steeds de nieuwe dingen
onder in nieuwsfeiten
,vanwege ik maar om de 2 weken of zo een nieuwe reeks heb
ik heb men leven terug in handen wil ik ook wel zo houden ,minder drukte zo minder zorgen ik kijk af toe ,deze is ook wel heel mooi geworden zeg echt cool reis gemaakt denk ik hoor
groetjes antony

Gerda Bergsma zei

Ha, we hebben de tweede helft van de week weer op zeer originele wijze bereikt...! Ik kom je alvast een fijne donderdag wensen!

sloeber zei

het was hier genieten hoor,je album was niet de groot hoor ,jij bent wel de Koningin van het keren ,fijne dag nog

curieuzeneuzemosterdpot zei

hihi .. een in steen gebeitelde matrassenkeerder?

hoe kom je erop, gerda?

en moeilijker nog;
hoe maak jij het? :-))

valt het op dat ik weer in bewondering sta? :-))

Wim zei

Tukulti-Ninurta I slaagde er zelfs in Babylon gedurende een aantal jaren te bezetten. Dit contact zorgde ervoor dat de Assyriërs mede-erfgenamen werden van de (hangende) matrassen fabriek in de stad.
:-))

Lutje zei

ik ben weer veel te vroeg, dus ik wens je gewoon een hele fijne dag