zaterdag 4 februari 2012

Lichtfestival Gent 2012: Spectaculaires


Op het Lichtfestival Gent 2012 (klik) zagen we ook Spectaculaires.Tijdens On dirait que… verandert de gevel van het  Post Plaza gebouw op de Korenmarkt in een nieuw universum waar licht, projectie en geluid het verhaal vertellen over de droom van een klein jongetje die een reus wordt…. Ramen en deuren veranderen in speelgoedfiguren en het hele gebouw wordt een feeëriek sprookje. Een belevenis voor jong en oud. Het vervolg op het succesverhaal van vorig jaar, de kleuter is uitgegroeid tot een schoolkind en we reizen opnieuw mee in zijn droomwereld.
En mogen jullie ook in je eigen droomwerelden reizen lieve webvrienden, het hele leuke weekend lang!

19 opmerkingen:

Marjolijn. zei

Kunstig hoor dat er zulke taferelen gemaakt kunnen worden met licht en lampjes.
Jij ook een fijn weekend, lekker binnen blijven hoor, doe ik ook.

Anoniem zei

avondfotografie is wel aan jou besteed zie ik... Geniet van sneeuw en kou dit weekend, warm binnen..

klaproos zei

een droomwereld waarin we leven gerda,
mooi hoor,
kan haast niet mooier:-)

of toch:-)

Han zei

Gerda, je voelde zeker weer even klein bij zo'n mooie licht show.
Blijf lekker binnen vandaag, maar vergeet onze vrienden buiten niet.

pieterbie zei

Klinkt fantastisch en het ziet er ook goed uit.
Heb je goed vastgelegd.

OT: groot gelijk met wat je zegt over mijn foto van de boog-architectuur, dat doet heel wat voor een stadsbeeld, vind ik. Breekt inderdaad het monotone.

Lutje zei

als je dit allemaal ziet lijkt het me toch de moeite om al die drukte te trotseren, want dat is prachtig

Rian zei

Inderdaad, sprookjesachtig. Maar ook de anderen van gisteren en eergisteren zijn prachtig!

10y zei

Wauw, geweldig. Wat zal dat een belevenis geweest zijn.
Schitterende foto!

willy zei

een knappe foto....

niet makkelijk om daar foto's te nemen...

groeten

Gerda Bergsma zei

Petje af, hoor! Wat een knappe reportage. Ik heb het fotograferen in het donker nog niet helemaal onder de knie.

Heb je al mooie winterfoto's gemaakt? Ik ben druk bezig :-) Fijn winters weekend toegewenst!

christiene zei

Ha Gerda,als in een sprookjes droom zo mooi.
zo mooi in beeld gebracht Gerda.
jij maakt voor een ieder een sprookje waar.
Hou het warm vandaag he.
Je weet het he de gebreide........
Groetjes Christiene

MJ zei

wow mooi en proficiat want dat is niet gemakkelij! Je heb je hartje kunnen ophalen denk ik!
Prettig WE nog!

fotorantje zei

whaw, net een sprookjeskasteel

Suske. zei

knappe foto Gerda !
Die doet mij dit winterweer vergeten.

Wim zei

Knappe foto en zo maar uit de lossen hand. Een publiekstrekker deze "spectaculaires"

Albert y Mara fotolog zei

Een prachtige foto amiga Gerda, maar het was toen in Gent lang niet zo koud. Hoe is het met jou in Evergem? Wij hebben echt kou geleden. Bij thuiskomst was het -10 graden en gisteren hadden we nog + 16. Dus 26 graden verschil. Brrr wat een winter.
Groetjes
Mara

Lutje zei

...ik wens je een gezellige zondag...

Mijnnikonenik zei

Het moet wel iets uniek geweest zijn!

curieuzeneuzemosterdpot zei

heel gent was 4 dagen lang omgetoverd tot een droomwereld?

fantastisch de beelden die jij hier toont, gerda!!

disneyworld verbleekt hierbij .. ;-))