donderdag 19 januari 2012

Berlijn 37: Mendelsohn Mossehaus


Het Mossehaus (klik) van Erich Mendelsohn (klik) in Berlijn is beslist de moeite van een bezoekje waard. Ik had daarbij nog het geluk het met een wel heel mooie wolkenlucht te mogen fotograferen! En toen klaarde het op en kregen we weerom een stralende, mooie blauwe hemel zoals je dit hier (klik) in enkele foto's kan zien. Van daaruit trekken we verder... nog enkele logjes en albummekes te gaan, en dan is het definitief gedaan.  Hopelijk krijgen we vandaag ook wat blauw te zien daarboven maar maak er hoe dan ook een stralende dag van hé lieve webbies!

BERLIJN IN BEELD:
Tip: wie wil weten waar de opnames zijn genomen klikt rechtsboven in de slideshow op 'back', dan kom je  vanzelf bij de thumbnails terecht mét de gewenste informatie. En de link naar het uitgetikte programma vind je rechts bij de pagina's. Naar hier terug keren kan dan via 'startpagina'.

19 opmerkingen:

merel zei

en hier wordt ik vooral aangetrokken door de wolken ... fantastisch mooi

Marjolijn. zei

Vandaag zijn de wolken hier een grote grijze massa, waar ook nog eens heel veel water uit komt.
Niks aan, maar dat mag de pret niet drukken en maak ik er het beste van.
Fijne dag meis.

LUC zei

Mendelsohn de architect en naamgenoot van een heel groot componist toevallig allebei steengoed !

klaproos zei

prachtig om te zien gerda,
ga je morgen naar binnen :-)
dat lijkt me geweldig mooi ook,

die wolkjes zijn zó mooi, toch veel mooier dan zo'n strakblauwe luchten hé:-)

Terrebel zei

Wat een heerlijke foto, Gerda! De belichting, de wolken, het gebouw...en natuurlijk de wetenschap dat ik weet wie de sluiterknop indrukte...;-)

Anoniem zei

de foto die je hier apart lat staan is een van je toppers Gerda!!!

Lutje zei

een klein maar een leuk albummetje

fotorantje zei

speciale wattige hemel
en blijkbaar een speciaal gebouw ook

Mijnnikonenik zei

Een fantastische foto komt hier op mijn scherm, what a beauty! Deze is prachtig met die wolkenlucht. Weer een mooi showke vandaag. Groetjes

willy zei

ik dacht ook aan de componist...

prachtige foto's Gerda !

Han zei

Gerda heb je een nieuwe bril, je foto's zij plots zo anders mooi. ;)
Ik ben dan ook wel heel benieuwd hoe je er nu bij zit.
Prachtige luchten!!!

Suske. zei

ik kom wat laat op de proppen om je goede avond toe te wensen en nog eens van je albummekes te snoepen.

annytje1 zei

Lieve Gerdake, ik kom hier nog even langs om jullie een wel te rusten te zeggen. Heb weer moeten werken vandaag.Morgen eerst naar de dokter, en dan kom ik bijlezen hoor. Liefs van annytje xx

christiene zei

Gerda,wat een prachtig wolkendek mooi de wolken of is het een matrasdek.Mooi zo in jou lens gevangen.
Groetjes Christiene.

curieuzeneuzemosterdpot zei

whawww .. ik ben helemaal weg van dit gebouw, gerda!

en van deze architect!
de ronde vormen die hij gebruikt ..
ja, ik ben een fan! :-))

Albert y Mara zei

De luchten kunnen ons niet bekoren en je begrijpt vast wel waarom. Hier is blauw met af en toe een wolkje. Voor jou is het afzien.
Sterkte en tot blogs.

Wim zei

Het verhaal van dat gebouw is wel heel uitzonderlijk.

Pieterbie zei

Jouw reeksen van Berlijn ga ik nog een keer stuk voor stuk na een bekijken.
Heel mooie wolkenlucht en een prachtig stuk architectuur.

10y zei

Inderdaad een prachtige wolkenlucht om al dat moois te omlijsten.